| کد خبر: 51133 |

عملیات اجرایی راه‌آهن بروجرد به‌زودی آغاز می‌شود

تین نیوز | نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس گفت: با رایزنی‌های انجام‌شده با مجریان، احداث خطوط راه‌آهن به‌زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه در بروجرد هستیم.
 
علاءالدین بروجردی اظهار داشت: به‌منظور واگذاری امتیاز احداث خطوط ریلی در شهرستان بروجرد با دو شرکت باسابقه رایزنی‌هایی صورت گرفته است.
 
وی با اشاره به جلسات برگزارشده در وزارت راه به‌منظور پیگیری این طرح افزود: با هماهنگی‌های انجام‌شده در وزارت راه مسئولیت اجرای خطوط ریلی در خرم‌آباد و بروجرد در مراحل مشاوره و طراحی به عهده این دو شرکت گذاشته‌شده است که یکی از این شرکت‌ها سابقه بیشتری در زمینه احداث خطوط ریلی دارد.
 
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طراحی‌های اولیه خطوط ریلی بروجرد از سال‌ها پیش آماده‌ شده است، بیان کرد: طراحی‌های اولیه در 17 جلد به پایان رسیده است که در صورت تائید در یک ماه آینده توسط شرکت مجری این طرح کار احداث آغاز می‌شود.
 
بروجردی از آماده‌سازی نقشه‌های هوایی از سوی سازمان جغرافیایی خبر داد و عنوان کرد: این نقشه‌های هوایی با دقت بالا توسط این سازمان در چند سال گذشته آماده و تمامی طول مسیر با عکس‌برداری‌های دقیق پوشش داده‌ شده است.
 
وی بابیان اینکه مدت‌زمان کار در استان لرستان به علت وضعیت آب و هوایی محدود است، خاطرنشان کرد: به‌منظور استفاده بهینه از مدت‌زمان کار در استان لرستان، ضروری است با سنجش تمامی جوانب فعالیت در این زمینه اوقات مناسب برای آغاز کار در نظر گرفته شود.
 
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تسریع در روند آغاز عملیات احداث خطوط ریلی، گفت: در مرحله نخست احداث خطوط ریلی در این شهرستان، پروژه تملک مسیر میله گذاری نهایی می‌شود و پس‌ازآن زیرساخت و ریل‌گذاری مسیر آغاز می‌شود.
 
بروجردی این پروژه را از پروژه‌های مهم و زیربنایی استان و شهرستان بروجرد دانست و اظهار داشت: بر اساس نظر وزیر راه و شهرسازی ضرورت دارد ایستگاه‌ها در داخل شهر و یا محل‌های نزدیک به شهر احداث شوند تا دسترسی به آن‌ها به سهولت انجام پذیرد.
 
وی از بازدید کارشناسان از محل احداث ایستگاه راه‌آهن بروجرد خبر داد و افزود: ایستگاه حاجی‌آباد فاصله چندانی با شهر ندارد بنابراین به‌طور حتم مورد تائید کارشناسان قرار می‌گیرد اما چنانچه این محل مورد تائید قرار نگرفت احتمال نزدیک شدن ایستگاه به شهر وجود دارد.
 

  
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.