تردید کلمبیایی ها در استفاده از بتن به جای آسفالت
تین نیوز | بحث بر سر مزیت استفاده از بتن با آسفالت در ساخت و سا جاده ها ، هنوز هم یکی از دغدغه های پیمانکاران است . تولید کنندگان معروف مصالح عمرانی که فروش سالیانه محصولات آن ها به بیش از 11 میلیون تن در سال می رسد . نیز در این بحث شرکت دارند .
اخیرا کشورهای کلمبیا و ایالات متحده پروژه ساخت و ساز یک کریدور جاده ای عظیم را در برنامه کاری مشترک خود گنجانده اند که هزینه ساخت آن بالغ بر 2354 میلیارد یورو برآورد شده است . شرکت های تولید کننده سیمان، میزان بتن و آسفالت مصرفی برای موارد زیرساختی ، تزئینی و روکش جاده ( که معمولا از آسفالت است ) را 8 میلیون تن تخمین زده اند .
در این راستا یک شرکت تولید کننده آسفالت مدعی است که آسفالتی که در حال حاضر در ساخت جاده های کلمبیا به ار برده می شود از لحاظ قابلیت مرمت و نگهداری تا 25 سال آینده ، بسیار مقرون به صر فه است . شرکت های تولید کننده بتن در این کشور باری متقاعد کردن مهندسان در اثبات مزایای بتن با یک دیگر هم نظر هستند . آن ها معتقدند ممکن است در این روش ساخت هزینه های اولیه بالاتر باشد . اما در درازمدت روکش بتنی نیاز به مرمت و نگهداری کمتری دارد . نمایندگان شرکت های معروف کلمبیا بر این باور هستند که بتن کمتر در معرض آسیب های ناشی از آب قرار می گرد . اما تولید کنندگان آسفالت بر مزیت های جاده
های آسفالتی پافشاری می کنند .
در این میان گروه اجرای زیرساخت های کلمبیا آسفالت و بتن را در عملیات ساخت پروژه های عمرانی مکمل هم می داند .
در سال 2008 وزارت حمل و نقل کلمبیا اعلام کرد که در ساخت و ساز پروژه پیشرفته کریدور جاده ای باید از بتن استفاده شود اما گروه اجرایی آسفالت ، طبق تصمیم شرکت های مجری طرح ، خواهان استفاده از هر دو گزینه است .
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.