| کد خبر: 48755 |

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری در گفتگو با تین نیوز

◄ دلایل کاهش استقبال از سفر با حمل و نقل عمومی جاده ای

تین نیوز | مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان داشت: کاهش اختیارات مسافر در زمان استفاده از حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قطار و هواپیما موجب انتخاب خودروشخصی برای مسافرت می شود.

فرامرز مداح در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به دلایل کاهش استقبال از سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی در طرح نوروزی سال جاری اظهار داشت: علاوه بر  مجموع هزینه های مسافرت که حمل و نقل کمترین بخش آن محسوب می شود، کاهش اختیارات مسافر در زمان استفاده از شقوق حمل و نقل عمومی هچون اتوبوس، قطار و هواپیما دلیل دیگری در این خصوص است.

وی افزود: مسافر در حین سفر با خودرو شخصی می تواند با اختیارات خود تصمیم به توقف در اماکن مورد نظر بگیرد و در شهر مقصد نیز نگران جابجایی های دورن شهری نخواهد بود. در حالی که مقصد نهایی سفر با قطار و هواپیما و تا حدودی اتوبوس به هتل ها ختم می شود.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: طبق گزارش های ثبت شده توسط  دوربین های تردد شمار موجود در جاده های کشور، تعداد سفر از 25 اسفند 93 تا 15 فروردین سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.6 درصد افزایش داشته است. اما باید توجه داشت که کاهش تعداد مسافر ارتباط مستقیم با افزایش سفر ندارد.

 مداح با بیان اینکه" تعداد خودروهای موجود در ناوگان مسافربری جاده ای نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است" خاطرنشان کرد: طبق روال هر سال در ایام نوروز، تعداد خودروهای شخصی در سطح جاده ها افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم 0 0

    دوست عزیز به عنوان یک اتوبوس دار قدیم خدمتتان عرض می کنم که یکی از دلایل اصلی کاهش سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی تبلیغات بسیار منفی و مداوم رسانه های عمومی به خصوص تلویزیون و پلیس راه در مورد تصادفات ان است که منجر به ایجاد حس عدم اعتماد بین مردم در خصوص ایمنی سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی شده است کار به جایی رسیده که تریلر هوو از این طرف ازادراه اصفهان به ان سمت عبور کرده وبا اتوبوس مسافربری برخورد می کند اما تیتر رسانه ها از جمله سایت راهور را ملاحظه کنید انعکاس خبر به گونه ای است که خواننده اصلا متوجه نمی شود که اتوبوس بخت برگشته در این تصادف مقصر نبوده است. بنده سالیان پیش مانند خیلی از اهالی قدیمی این صنف متوجه شدم که شرایط برای فعالیت در این رسته دیگر مهیا نیست و جو عمومی بر علیه ان شده وبا وجود مشکلات و هزینه های بسیار سنگین این شغل متاسفانه درامدی ندارد که هیچ ابروی انسان هم در جامعه در معرض انواع واقسام اتهامات و توهین ها می باشد و از این شغل خارج گشتم با وجود علاقه بسیاری که به ان داشتم واعتقادم بر این است که اگر به همین منوال ادامه دهید در اینده نه چندان دور مرگ کامل این صنف فرا خواهد رسید.