معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با تین نیوز:
◄ حاشیه سود در حمل و نقل جاده ای پایین و موجب کاهش انگیزه برای سرمایه گذاری است
تین نیوز | رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: حاشیه سود در حمل و نقل جاده ای بسیار پایین است و این موضوع باعث کاهش انگیزه برای سرمایه گذاری در این بخش شده است.
داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به مشکلات حوزه حمل و نقل مسافر در کشور اظهار داشت: اگر فردی با هدف سرمایه گذاری تصمیم به خرید اتوبوسی به مبلغ 900 میلیون تومان بگیرد، در حالت عادی و بدون در نظر گرفتن تورم، باید سالانه از سودی نزدیک به 200 میلیون تومان بهره مند شود که ماهانه به درآمد تقریبی معادل 17 میلیون تومان برسد، صاحب اتوبوس خواهد شد.
وی افزود: درحالی که طبق شرایط موجود یک اتوبوس، به غیر از ایام پیک سفر به ندرت با ظرفیت 100 درصد از مبدا حرکت خود را آغاز می کند و در ضمن باید 20 درصد از درآمد حاصل از سفر را تحت عنوان کمیسیون به شرکت حمل و نقل یا تعاونی پرداخت شود. همچنین مواردی چون هزینه سوخت، حق بیمه، دستمزد سایر رانندگان، هزینه تعمیرات و مخارج احتمالی نیز بدان اضافه می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه" حاشیه سود در حمل و نقل جاده ای و حتی سایر شقوق بسیار پایین است" تصریح کرد: انگیزه برای سرمایه گذاری در این بخش زیاد نیست و فعالان این حوزه نیز اغلب به صورت خانوادگی فعالیت دارند و طی این سال ها نیز به نوعی تورم باعث جلوگیری از افت سرمایه این قشر شده است.
کشاورزیان خاطرنشان کرد: تلاش بنده در سال جدید جلوگیری از وارد شدن فشار بر شرکت های حمل و نقلی و ایجاد فضا برای استفاده از اقتضای صنعت خواهد بود.
وی با اشاره به برنامه ریزی به منظور توزیع سفر در طول سال بیان داشت: پس از پایان سفرهای نوروزی سطح تمایل به مسافرت به طور چشمگیری کاهش می یابد به طوری که سطح اشغال هتل ها نزدیک به صفر می شود به همین خاطر انگیزه یا علت اصلی تفاوت قیمت در طول سال برای توزیع سفر در زمان است.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خاطرنشان کرد: شاید برای فردی با درآمد قابل توجه روزانه، سفر غیر از ایام نوروزی به صرفه نباشد، اما یک کارمند می تواند در ماه های دیگر سال با اخذ مرخصی خانواده خود را با صرف هزینه کمتر به مسافرت ببرد.
کشاورزیان در پایان تاکید کرد: انتظار مردم و مسئولان برای بالا نرفتن نرخ حمل و نقل در ایام پیک سفر منطقی و مبتنی بر یافته های علمی نیست و همان گونه که صنعت برق با ایجاد مکانیزم قیمت در پیک تقاضا را کنترل می کند در صنعت حمل و نقل و حتی سایر صنایع این اتفاق باید جاری شود زیرا روش های سنتی حاکم در ایران در هیچ کجای جهان جایگاهی ندارند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.