| کد خبر: 48271 |

در گفتگو با تین نیوز عنوان شد:

◄ آثار مثبت تفاهم هسته ای بر صنعت گردشگری

تین نیوز | عضو هيئت مديره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: اولین تاثیر مثبت تفاهم نامه هسته ای این است که ایران در جهان به عنوان کشوری امن شناخته می شود که به لحاظ روانی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

مسیح اله صفا در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اظهار امیدواری نسبت به نتایج مثبت تفاهم هسته ای اظهار کرد: زمانی که تفاهم نامه تبدیل به توافق نامه شود، در اقتصاد ایران، کشورهای منطقه و جهان، تاثیرات مثبت در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تحریم ها تاثیرات زیانبار در اقتصاد ایران گذاشته است گفت: استقلال ایران و اعتقادات مردم، اجازه نداد که بخاطر مسائل مالی، خواسته های بحق خود را نادیده بگیرند. چطور می شود که بگوییم کشوری با 7 هزار سال تاریخ اجازه ندارد انرژی هسته ای داشته باشد، در حالی که کشوری با 400 سال تاریخ، این گونه دستور دهد.

رئیس جامعه هتلداران کیش، سیاست وزیر امور خارجه ایران و هیات همراه او را تخصصی، کارشناسانه، و واقع گرایانه دانست و افزود: تیم مذاکره کننده ایران به جهان ثابت کرد که انرژی هسته حق مسلم ماست و در عین حال از آن در جهت جنگ استفاده نخواهد شد.

آثار مثبت تفاهمات هسته ای بر صنعت گردشگری
وی به پیامدهای مثبت تفاهم نامه هسته ای اشاره کرد و گفت: اولین تاثیر مثبت تفاهم نامه هسته ای این است که ایران در جهان به عنوان کشوری امن شناخته می شود که به لحاظ روانی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. و با داشتن جاذبه های گردشگری، زیرساخت های لازم در این بخش، توسط خودمان ساخته خواهد شد.

صفا، اظهار کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، گشایش هایی در صنعت گردشگری ایجاد شده و امیدواریم با تفاهمات هسته ای و لغو تحریم های بین المللی، آثار مثبت آن به مراتب بهتر، مطلوب تر و مردم پسندتر شود.

منظور از "اقتصاد بدون دود" چیست؟
عضو هيئت مديره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، صنعت گردشگری، درآمدهای حاصل از صنعت گردشگری را در اصطلاح "اقتصاد بدون دود" نامید و گفت: در این نوع اقتصاد، نفت، گاز، پتروشیمی، و به طور کلی هیچ آلاینده ای وجود ندارد و عاری از آلودگی است ضمن آنکه درآمدهای حاصل از آن متکی به منابع طبیعی کشور نیست.

وی صنعت گردشگری را اشتغالزا، سود ده، فرهنگی و مفرح دانست و تصریح کرد: به ازای ورود یک گردشگر، 13 فرصت شغلی ایجاد می شود، و با رونق این صنعت، بیکاری از بین رفته و جوانان از رخوت و رکود، خارج می شوند.

ضریب اشغال هتل های کیش در ایام نوروز
رئیس جامعه هتلداران کیش، در ادامه از از ضریب اشغال 96.3 درصدی هتل های کیش در ایام نوروز خبر داد، و گفت: علاوه بر آن درصد بالایی از منازل استیجاری و کمپینگ های چادر کیش، اشغال شده بود.

صفا، در پایان گفت: حضور مسافران نوروزی در سطح جزیره کیش، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 20 درصد افزایش داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.