بازدید سایت : ۶۷۵۸۰

رونمایی از خودروی کاملا خودکار گوگل

رونمایی از خودروی کاملا خودکار گوگل

تین نیوز | شرکت گوگل جدید‌ترین مدل خودروی بدون راننده و کاملا خودکار خود را روز دوشنبه رونمایی کرد،‌خودرویی که به دلیل طراحی‌اش مورد توجه بسیاری قرار گرفته‌است.
 
 این خودروی جدید كه در طراحی آن از خطوط منحنی زیادی استفاده شده‌است، نسبت به مدل پیشین كاربردی‌تر است و از چراغ‌های حقیقی برخوردار است. این خودروی مدور سفید و خاكستری بدون برخورداری از تجهیزات رانندگی مانند پدال گاز یا فرمان طراحی شده‌است. با این‌همه برای انطباق‌یافتن با قوانین دولتی كالیفرنیا، خودرو از تجهیزات موقتی و جدا‌شدنی برای حفظ ایمنی راننده برخوردار است. هدف نهایی حذف تمامی كنترل‌كننده‌های درونی خودرو است تا مسافر بتواند حین سفر به كارهای خود رسیده و یا حتی چرتی بزند.
 
تیم سازنده خودروی بدون راننده و خودكار گوگل آزمایش روی این خودرو را در مسیری خصوصی در كالیفرنیا ادامه خواهد‌داد تا واكنش‌های خودرو را نسبت به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و مناطق ساخت‌و‌ساز بررسی كند. گوگل امیدوار است در سال‌های آینده بتواند برنامه پایلوتی را برای آزمودن این خودرو در خیابان‌های حقیقی آغاز كند.
 
زمانی كه این شركت برای اولین بار آزمایش روی این تكنولوژی خودكار را آغاز كرد، به ارتقا تجهیزات خودروهایی كه در بازار موجود بودند، از قبیل تویوتا، آئودی و لكسوس پرداخت و با افزودن چند دوربین و حسگر و رایانه تلاش كرد رانندگی بدون راننده را در خودرو امكان‌پذیر سازد.اكنون گوگل با طراحی خودرویی منحصر به خود قدم بزرگی به سوی پیشرفت این تكنولوژی برداشته‌است.
 
گوگل یكی از چند شركتی است كه در تلاش برای توسعه تكنولوژی خودروهای بدون راننده هستند. دانشگاه‌ها و شركت‌های خودروسازی بزرگی مانند BMW و مرسدس نیز درتلاش برای تولید چنین خودروهایی هستند. گوگل امیدوار است بتواند تاپایان این دهه خودروی خود را روانه بازار سازد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.