| کد خبر: 35881 |

کرمانشاهیان تا ۴۰ سال دیگر رنگ L. R. T را به چشم نمی‌بینند ‌

تین نیوز | یک عضو شورای شهر کرمانشاه با انتقاد شدید از روند تخصیص بودجه به پروژه قطار شهری (L.R.T) کرمانشاه اظهار کرد: با ادامه این روند تا 40 سال دیگر این پروژه به بهره‌برداری نمی‌رسد.
 
محمد شه‌پرست با نابخشودنی خواندن گناه برخی مسئولین وقت در پذیرش پروژه منوریل در سال 1386 اظهار کرد: استارت پروژه منوریل سال 1386 در کرمانشاه درحالی زده شد که امکان اجرای این پروژه در برخی نقاط مسیرهای تعین شده برای آن وجود نداشت و تاکنون نیز این پروژه تنها 12.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 
وی با اشاره به پیگیری مسئولین حال حاضر استان جهت تغییر سیستم قطار شهری کرمانشاه، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته سیستم منوریل در سال جاری به سیسم قطار سبک شهری یا همان (L.R.T) تغییر یافت.
 
شه‌پرست اعتبار اولیه برای راه‌اندازی منوریل را 632 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این در حالیست که در حال حاضر با توجه به تغییر قیمت‌ها و نیز تغییر سیستم قطار شهری اعتبار 1200 میلیارد تومانی نیاز است تا بتوان پروژه قطار شهری را در کرمانشاه راه‌اندازی کرد.
 
این عضو شورای شهر کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه این میزان نیاز اعتباراتی در حالیست که از سال 1389 که اعتباردهی به پروژه منوریل رسما آغاز شد، تاکنون تنها 89 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داده شده است.
 
وی تصریح کرد: قطعا با این اعتبارات قطره‌چکانی، حداقل 40 سال زمان نیاز است تا مردم کرمانشاه شاهد راه‌اندازی L.R.T و استفاده از آن باشند.
 
شه‌پرست در ادامه به تبعیض اعتباری در حق پروژه L.R.T کرمانشاه اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبارات اندک به این پروژه در حالیست که به پروژه‌های قطار شهری سایر کلانشهرهای کشور اعتبارات 10 برابری داده می‌شود و کرمانشاه یک دهم اعتبارات این کلانشهرها را دریافت می‌کند.
 
وی اظهار کرد: به نظر می‌رسد نگاه مسئولین ارشد کشور به این پروژه مثبت نیست و شاید هم عدم پیگیری مسئولین استان و نمایندگان این شرایط را به وجود آورده که حال L.R.T کرمانشاه باید با بودجه‌های قطره‌چکانی جلو برود.
 
این عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه کمبود تخصیص بودجه و بی‌توجهی‌ها در حق L.R.T کرمانشاه همانند مونوریل در حال تکرار است، اظهار کرد: در حال حاضر تخصیص به موقع اعتبارات به این پروژه صورت نمی‌گیرد.
 
شه‌پرست به سهم 50 درصدی شهرداری کرمانشاه در تامین اعتبارات این طرح نیز اشاره کرد و افزود: این سهم 50 درصدی در حالیست که شهرداری توان پرداخت آن را ندارد.
 
این عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه به طول انجامیدن این پروژه تنها بارمالی به کرمانشاه تحمیل می‌کند، اظهار کرد: به نظر می رسد مسئولین استان خود امید چندانی به اجرایی شدن طرح L.R.T ندارند و فقط اجازه می‌دهند این طرح باشد، اگر چه کند پیش رود.
 
وی با بیان اینکه تاکنون 89 میلیارد تومان از بیت المال صرف این پروژه شده است، اظهار کرد: این صرف بودجه در حالیست که پروژه نتیجه‌ای در برنداشته و مسئولین استان باید این جسارت را داشته باشند که اگر می‌دانند پروژه جواب نمی‌دهد همین امروز آن را جمع کنند. این بسیار بهتر از آن است که دوباره هزینه صرف شود و مجبور شوند چند سال دیگر آن را جمع کنند.
 
وی تصریح کرد: قطعا اگر از همان سال 86 به جای منوریل سیستم B.R.T راه اندازی می‌کردیم، هم بلوار شهرمان سرجایش بود و هم مردم از پروژه استفاده می‌کردند.
 
شه‌پرست با بیان اینکه تغییرات مکرر پروژه قطار شهری کرمانشاه تاسف بار است، اظهار کرد: دردآور است که زمانی پروژه حمل و نقل شهر کرمانشاه منوریل باشد زمان دیگر L.R.T و یک زمان روگذر باشد و یک زمان زیرگذر و ایستگاه‌ها و سایر جزئیات آن نیز مرتب تغییر کند.
 
وی در پایان از مسئولین استان خواست تا با جدیت روی پروژه L.R.T تمرکز کرده و اگر می‌دانند این پروژه هم بی‌نتیجه است آن را امروز جمع کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.