| کد خبر: 35826 |

رفع نقاط حادثه‌خیز گردنه اسدآباد نیازمند اعتبارات ملی است

تین نیوز | نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: به‌رغم وجود ترافیک و حادثه خیز بودن گردنه اسدآباد امسال اعتباری برای رفع نقاط حادثه‌خیز این گردنه در نظر گرفته نشده است اما برای حل مشکلات این گردنه نیازمند اعتبارات ملی هستیم.
 
بهروز نعمتی با اشاره به اینکه گردنه شهرستان اسدآباد جزو جاده‌های استراتژیک کشور است، اظهار داشت: این گردنه 5 استان را در غرب کشور به مرکز کشور متصل می‌کند که این امر سبب اهمیت زیاد این گردنه شده است. 
 
وی افزود: تلاش شده است تا مسائل زیرساختی گردنه اسدآباد برطرف شود که در این زمینه تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و نمونه آن تخصیص 8 میلیارد ریال اعتبار برای مجموعه هلال‌احمر شهرستان به منظور ایجاد قرارگاه در گردنه اسدآباد است. 
 
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در بازدید دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ایران و مدیرکل هلال‌احمر استان در نوروز امسال از گردنه اسدآباد مقرر شد که در چند مرحله 8 میلیارد ریال به این گردنه اختصاص یابد که این مبلغ می‌تواند بخشی از دغدغه‌ها را برطرف کند. 
 
وی حادثه‌خیز بودن این محور را یکی از مشکلات جدی مجموعه استان و شهرستان دانست و بیان کرد: این گردنه یکی از جاده‌های پرترافیک کشور محسوب می‌شود که حل مشکلات ترافیکی مستلزم این است تا نقاط حادثه‌خیز موجود در گردنه را برطرف شود. 
 
نعمتی با اشاره به اینکه گردنه اسدآباد نیازمند اعتبارات ملی و استانی است، گفت: امسال بودجه‌ای برای اصلاح نقاط حادثه خیز گردنه اسدآباد در نظر گرفته نشده است اما در جلساتی که با استاندار همدان برگزار شد ایشان قول داده‌اند که گردنه اسدآباد با یک دید فرا استانی دیده شود. 
 
وی افزود: اعتباراتی که از سوی شهرستان و استان برای گردنه اسدآباد در نظر گرفته می‌شود مشکلات این گردنه استراتژیک را برطرف نمی‌کند چراکه در 15 روز پایانی ماه صفر شاهد 3 تصادف بزرگ در این گردنه بودیم که این سه تصادف کل شهرستان را تحت شعاع خود قرارداد. 
 
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در جلسه‌ای که وزیر راه و شهرسازی برای افتتاح کنارگذر شهرستان به اسدآباد سفر می‌کند باید مشکلات این گردنه نیز برطرف شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.