| کد خبر: 34150 |

نبود ارتباط هدفمند بین وزارت راه و سازمان هواپیمایی / هزینه چند برابری پارکینگ هواپیما در ایران نسبت به منطقه‌

تین نیوز | معاون مهندسی و تعمیرات ماهان‌ایر با بیان اینکه ارتباط بین سازمان هواپیمایی و وزارت راه مطلوب نیست و هر دو راه خود را می‌روند، یکی از مشکلات ایرلاین‌ها را ناشی از این امر دانست و گفت: هزینه پارکینگ هواپیما در ایران چندین برابر نرخ کشور‌های منطقه است.
 
فرامرز سروی امروز در نشست تخصصی بررسی حمل و نقل هوایی با موضوع بهره‌وری که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، اظهار داشت: ساختار، تشکیلات و فرایندها سه عنصر اصلی صنعت حمل و نقل هوایی است.
 
وی ادامه داد: ساختار صنعت حمل و نقل هوایی کشور در حال حاضر نادرست است و موجب می‌شود که این صنعت رشد نکند.
 
‌معاون سابق سازمان هواپیمایی افزود: از نگاهی دیگر ارتباط بین سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی مطلوب نیست؛ وزارت راه هیچ توجهی به مشکلات عمیق صنعت ندارد، هر دو راه خود را می روند و این شکاف هر روز بیشتر می‌شود.
 
وی بیان کرد: ما انتظار داشتیم یک وزارتخانه فقط مخصوص حمل و نقل هوایی داشته باشیم اما متأسفانه مسکن هم با بخش حمل و نقل ادغام شد و مشکلات ما را خیلی بیشتر کرد.
 
سروی با انتقاد از نبود هماهنگی بین متولیان حمل و نقل هوایی کشور، گفت: متأسفانه برخی مواقع شاهد انجام فعالیت‌های حاکمیتی توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و انجام فعالیت‌های عملیاتی توسط سازمان هواپیمایی هستیم و این مطلوب نیست.
 
وی ادامه داد: همچنین ارتباط بین سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان اپراتور و نیز ایرلاین‌ها‌‌ دچار بحران پیچیده شده است.
 
‌معاون سابق سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در انتخاب افراد متخصص در صنعت سال ها غفلت کرده‌ایم، بیان کرد: در مرحله‌ای که روابط بین ارگان‌ها تعریف می‌شد غافل بودیم که تمرکز قدرت در یک نهاد به فساد می‌انجامد.
 
معاون مهندسی و تعمیرات ماهان‌ایر گفت:‌ از طراحی، ساخت، بهره‌برداری، بازرسی و از این قبیل در یک نهاد می‌توان یافت که به دلیل عدم سنخیت با هم به مشکلات فعلی رسیده‌ایم.
 
وی درباره فرودگاه امام خمینی (ره) گفت:‌ اگر فرودگاهی تسهیلات کامل داشته باشد، هزینه فرودگاهی مناسب بوده و تجهیزات مناسبی داشته باشد هیچ ایرلاینی برای حضور تردید نمی‌کند. در حالی که مشکلات فرودگاه امام خمینی (ره) در حوزه نرم‌افزاری زیاد است.
 
معاون سابق سازمان هواپیمایی افزود:‌ باید نگاه جامع ترکیبی به کالبد و جسم هوانوردی که برخاسته از عملکرد 35 ساله ما است داشته باشیم.
 
سروی با اشاره به مشکلات فعلی خرید هواپیما ‌ برای ایرلاین‌‌های داخلی افزود:‌ اگر بخواهیم هواپیمایی وارد کشور کنیم مشکلات عدیده‌ای داریم، در مشکلات کنار کمبود منابع مالی ارزی و انتقال منابع مالی، پارک هواپیما در کشور هم برای ما مشکل است؛ حال که هواپیما وارد شد مشکل اخذ مجوز ثبت داریم و باید چند ماه هواپیما در پارکینگ منتظر بماند تا این مجوز اخذ شود در حالی که هزینه پارک هواپیما بسیار بالا است و همه این‌ها برای ایرلاین زیان ده است.
 
وی اضافه کرد: در حال حاضر پارک هواپیما در کشوری مثل دوبی بسیار ارزان‌تر از ایران است و ما اگر می‌توانستیم هواپیماهایی را که منتظر مجوز هستند در پارکینگ فرودگاه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس پارک کنیم، کمتر زیان می‌دیدیم.
 
سروی با تأکید بر اینکه باید هزینه‌های فرودگاهی و استفاده مناسب از منابع موجود بررسی شود، افزود: این هزینه‌های کلان موجب افزایش بدهی انباشته شرکت‌ها به شرکت فرودگاه‌های کشور می‌شود.
 
معاون سابق سازمان هواپیمایی با تأکید بر لزوم تعیین برنامه راهبردی در صنعت، گفت: لازم است اتاق فکری برای تصمیم‌گیری در این باره تشکیل شود.، شورای عالی هواپیمایی کشوری باید از این ظرفیت اتاق فکر استفاده کند و شورا نظارت جامع بر سازمان هواپیمایی داشته باشد.
 
سروی گفت: در شرکت هواپیمایی ماهان که 42 فروند هواپیمای عملیاتی سنگین در خط داریم، بعد از ایمنی، بر رضایت مسافر تأکید کرده‌ایم و با ایجاد تحول اساسی در مدیریت اجرایی، تلاش کرده‌ایم این اهداف محقق شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مستند ساز 0 0

    به به هر دم از این باغ بری می رسد … این دوستان که امروز افاضه فیض می فرمایند همه در ادامه نامشان عنوان مسئول سابق و یا معاون سابق سازمان هواپیمائی کشوری ویا شرکت فرودگاه ها را دارند می خواستم سئوال نمایم چرا در زمان تصدی شان در این سمت اسبق اینطور نمی فرمودند البته اگر هم بفرمایند ما گفتیم و نکردند هم که کم لطفی است … واقعا امروز مشکل صنعت انجام کار حاکمیتی توسط شرکت فرودگاه ها و بخش عملیاتی در سازمان هواپیمائی کشوری؟ یا اشتیاق سازمان به ورود به این مقوله بدلیل نقش تاثیر گذار و گیر بده به شرکت ها؟ جناب سروی البته تجربه و حافظه ما هنوز Re _ set نشده که برخی مجوز های ایران ۱۴۰ توسط همین معاون اسبق استاندارد پرواز سازمان هواپیمائی کشوری که تو این نشسته تخته گاز می روند امضا شده و جالب است که امروز به عنوان عضو بیطرف خودشان در کمیته بررسی سانحه نیز هستند؟ جناب سروی برخی مدیران ایرلاین ها از وقایع و شرح خدمات خودشان به بخش های تحت امر شما در زمان تصدی هنوز گله مند هستند؟ جناب سروی یادتان هست که از زمان شما موضوع Apron Management تا کنون بی نتیجه مانده است احتمالا لازم نیست یاد آوری نمایم در زمان تصدی شما علیرغم پیگیری های مکرر حاضر نشدید بخش عملیاتی تجسس ونجات هوائی را به شرکت فرودگاه ها واگذار و هنوز که هنوز است هیچ کلیدی این قفل زنگار زده را باز ننموده است؟ جناب سروی از هزینه سنگین پارکینگ می فرمائید چرا از پتانسیل مناطق آزاد و فرودگاه های خالی از هواپیما استفاده نمی نمائید؟ شما که اون موقع تصدی حاکمیت بلا منازع بودید؟ جناب سروی شما که الحمد لله تجارب خوبی در هوانوردی مخصوصا در زمان سانحه ایران ایرتور و هواپیمای نظامی در مهرآباد دارید!!!! و ظرفیت های مهرآباد را می شناسید چرا بر صدور مجوز Base پروازی در مهرآباد تاکید داشتید؟ جناب سروی امروز از رابطه مغفول بین وزارت راه و سازمان هواپیمائی کشوری می فرمائید این که اظهر من الشمس است اینها مسائل خیلی بزرگی است که به قول اون ظریف به عقل و سواد ما قد نمی دهد کمی تند تر هم بنویسیم تین نیوز درج نمی کند چقدر گفتیم سازمان هواپیمائی کشوری مدیریت پای کار می خواهد و م الان مقوله ساخت نداریم که دکترای اینکار را داشته باشیم جناب سروی مشکلاتی که در خصوص زمان طولانی ثبت هواپیما در استاندارد پرواز وجود دارد امروز حادثشده و یا این کارشناسان تازه از فضا به استاندارد پرواز وارد شدند؟ اینها زمان شما هم بودند و فقط اون موقع به ظاهر شما اون طرف میز بودید!!!! جناب حاج حسین آقای سروی فینی معاونت محترم … شرکت ماهان قشنگ صحبت کردن همانند نشستن کنار گود کشتی و داد زدن است که بابا لنگش کن و با خلاف جریان آب شنا کردن فقط خستگی حاصل می شود و باز از خط مسابقه عقب می مانید!!!!

  • سمینهار 0 0

    دیروز جای شما خالی تو این همایش چقدر با شور صحبت می کردند سئوالات و ابهامات ما هم که تو تین نیوز شطرنجی شد