| کد خبر: 34111 |

۷۰ درصد حمل و نقل کشور توسط تعاونی ها انجام می شود

تین نیوز | مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی به مناسبت روز حمل و نقل(26 آذر) گفت: حدود 70 درصد حمل و نقل عمومی جاده ای مسافر کشور توسط تعاونی های اتوبوسرانی، مینی بوسرانی و سواری کرایه انجام می شود.
 
علیرضا ناطقی با تقسیم تعاونی های حمل و نقل (کالا و مسافر) به سه گروه عمده فعالیت، حمل و نقل برون شهری، درون شهری و دریایی، افزود: این تعاونی ها با هدف ساماندهی فعالیت حمل و نقل در گرایش های مختلف و ارائه خدمات حرفه ای به اعضاء خود که شامل مالکان، رانندگان و کارکنان می باشد، تشکیل شده اند.
 
وی گفت: بالغ بر 2 هزار و 300 شرکت تعاونی با تعداد نزدیک به 200 هزار نفر عضو و بالغ بر 56 هزار نفر اشتغالزایی علاوه بر اشتغال اعضا در کشور فعال هستند.
 
همچنین حدود 25 درصد حمل و نقل کالای کشور توسط تعاونی ها انجام می شود. حدود 90 درصد جابجایی بخش دریایی بنادر و جزایر جنوب کشور و 60 درصد جابجایی کالا و صادرات در حوزه خلیج فارس توسط تعاونی های لنج داران صورت می پذیرد.
 
ناطقی افزود: اتحادیه حمل و نقل دریایی کشور در سال گذشته حدود 15 دستگاه لنج را از چوبی سنتی به فایبرگلاس جدید نوسازی کرده است. اتحادیه سراسری سواری کرایه بین شهری ناوگان خود را بالغ بر 45 هزار دستگاه توسعه و نوسازی نموده و عمر ناوگان خود را از بالای 20 سال به کمتر از پنج سال رسانده است. حدود پنج هزار و 100 مینی بوس توسط اتحادیه مینی بوسرانی توسعه و نوسازی شده و 2 هزار دستگاه نیز در دست نوسازی دارد.
 
مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی ضمن تاکید بر نقش مهم و اساسی اتحادیه های تعاونی، تعداد کل اتحادیه های سراسری و استانی را 35 اتحادیه اعلام کرد و گفت: از این تعداد یادشده هشت اتحادیه سراسری می باشند.
 
وی مهمترین فعالیت اتحادیه تعاونیهای حمل ونقل را ایجاد هماهنگی و همکاری در زمینه های مختلف از جمله آموزش قوانین و مقررات به تعاونی ها، نظارت بر فعالیت شرکتها و اتحادیه های عضو به منظور اطمینان از اجرای مقررات این قانون و مواد اساسنامه و مصوبات مجامع عمومی، داوری و رفع اختلاف بین واحدهای تعاونی عضو و شرکت در شوراها و کمیسیونهای مرتبط در جهت تسریع و دفاع از منافع شرکت ها و اتحادیه های عضو برشمرد.
 
مدیرکل تعاونی های خدماتی، افزود: قرار است بمنظور معرفی توانمندی ها و امکانات بخش تعاونی های حمل و نقل و بررسی مسائل و مشکلات آنان، با تلاش اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی تاکسیرانی کشور و همکاری سایر اتحادیه های تعاونی های حمل و نقل کشور، همایشی سراسری با عنوان 'تبیین توانمندی ها و بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقل بخش تعاون' با حضور مسئولان این بخش، مدیران تعاونی های تاکسیرانی فعال و اتحادیه های سراسری در حوزه حمل و نقل در روزهای 26 و 27 آذرماه در مجموعه ارگ جدید بم واقع دراستان کرمان شهرستان بم برگزار شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.