| کد خبر: 32011 |

◄ فروش اوراق مشارکت یا سهام چندساله چقدر در تامین هزینه‌های آزاد‌راه تهران - شمال موثر است؟

تین نیوز |  اواخر آبان بود که اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور از آزاد راه تهران - شمال بازدید کرد. در این بازدید که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی  معاون اول رئیس جمهور را همراهی می کرد، در مورد هزینه مورد نیاز برای تکمیل این آزاد راه گفت: برای اجرا و تکمیل طرح آزادراه تهران شمال، 10 هزار میلیارد تومان نیاز است. به گفته آخوندی "حدود هزار میلیارد تومان برای قطعه نخست، 8500 میلیاردتومان برای قطعات 2 و 3 و مبلغ 30 میلیارد تومان نیز برای قطعه 4 نیاز است."
علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور  نیز در بازدید از قطعه یک آزادراه تهران شمال در جمع خبرنگاران از افتتاح قطعات 2 و 3 تا 4 سال دیگر خبرداد و گفت: در قطعات 2و3 به دنبال این هستیم که مسیر را اصلاح کنیم و یکی از تونل های بزرگ دنیا به طول 4/6 کیلومتر در این قطعه قرار دارد که می تواند در آزادسازی ترافیک نقش بسیار مهمی داشته باشد.
پس از انتشار این خبرها به نقل از واحد مرکزی خبر و ایلنا، برخی کاربران تین نیوز نظرات و پیشنهادات خود را در مورد چگونگی ساخت و تامین مخارج این آزاد راه بیان داشتند که به شرح زیر است:

1- چرا برای این پروژه که پس از افتتاح می تواند سود چشمگیری از دریافت عوارض داشته باشد، اوراق مشارکت یا سهام چند ساله فروخته نمی‌شود تا زودتر به نتیجه برسد و از سود حاصل از عوارض که با این حجم ترافیک در این جاده چشمگیر هم خواهد بود، سود سهام ها پرداخت شود؟

2- لازم نیست جاده چالوس را تعریض کنید. پولی را که آنجا می خواهید هزینه کنید صرف ساخت آزادراه کنید.

3- تا دست بنیاد و چینی در این طرح باز است سالی نیم متر پیشرفت کار نخواهید داشت. صحبت از سه یا چهار سال نکنید این کار را اروپا می تواند سرانجام برساند فارق از مسایل سیاسی.

4- کار را به کاردان بدهید، این کار را شرکت های بزرگ بین المللی باید انجام بدهند. 

5- می خواهید رو سفید شوید ابن پروژه را واگذار کنید به قرارگاه.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اسحاقی 0 0

    واقعا مردم ما کارشناسان خوبی هستند وایده های جالبی دادند به شرطی که گوش شنوایی باشد وبشنود، فروش اوراق مشارکت بهترین تصمیم برای این پروژست به شرطی که صرفا جهت این ازادراه هزینه شود نه برای جای دیگه البته اینم به همت وتوان کمیسیون عمرا ن مجلس و نمایندگان شمال کشور بستگی داره تا بعد از سالها بتوانند قدمی جدی برای این ازادراهه بلاتکلیف بردارند وگرنه با این همه سال وعده وعید و تصمیمات غیرکارشناسیه تا به امروز سرانجامی شامل حال این پروژه نخواهد شد.