| کد خبر: 30084 |

هوندای هیدروژنی، خودروی آبی فردا

تین نیوز | در حالی که تویوتا فروش مدل میرای را در ژاپن آغاز کرده و سال آینده آن را در آمریکا نیز عرضه می‌کند و درحالی‌که هیوندای توسان هیدروژنی از مدتی قبل در اروپا و کالیفرنیای آمریکا به فروش می‌رسد، هوندا خودروی هیدروژنی پیل سوختی خود را احتمالاً تا سال 2016 روانه بازار خواهد کرد.
 

 
خودروی هیدروژنی هوندا، یک نسخه واقعی‌تر از مدل مفهومی FCV می‌باشد که در نمایشگاه خودروی سال 2013 لس‌آنجلس رونمایی شده بود. این خودرو باید جایگزین خودروی پیل سوختی FCX گردد.
 

 
برخلاف FCX در مدل جدید هیدروژنی هوندا، سیستم انتقال قدرت و پیشرانه به طور کامل در محفظه موتور نصب می‌شوند که باعث به حداکثر رسیدن فضای سرنشینان و توشه آن‌ها می‌شود.

 

قلب این خودرو را یک پیل سوختی تشکیل می‌دهد که هیدروژن دریافتی از مخزن سوخت را در جوار کاتالیزور غشایی با اکسیژن ترکیب نموده و الکترون آزاد می‌کند. ماحصل این واکنش الکتروشیمیایی، تنها H2O یا آب خالص است. از سوی دیگر، الکترون‌های آزاد شده هم یک جریان الکتریکی را به سوی باتری‌ها برای ذخیره‌سازی و سرانجام استفاده در موتور الکتریکی آن برقرار می‌سازند.
 

 
موتور الکتریکی این خودرو 100 کیلووات یا 134 اسب بخار نیرو دارد. میزان تراکم انرژی در پیل‌های سوختی نیز با 60 درصد افزایش به 3.1 کیلووات در لیتر رسیده در حالی که اندازه آن 33 درصد کوچک‌تر شده است.

60 درصد افزایش به 3.1 کیلووات در لیتر رسیده در حالی که اندازه آن 33 درصد کوچک‌تر شده است.
Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

Honda FCV Concept

هوندا ادعا می‌کند که نسل بعدی FCV می‌تواند با هر بار سوخت‌گیری هیدروژن تا 480 کیلومتر مسافت را طی کند که نسبت به 300 کیلومتر برد تویوتا میرای، رقم مناسبی است. هر بار سوخت‌گیری هیدروژن با فشار 70 مگاپاسکال، بین سه تا پنج دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. هوندا همچنین یک سیستم تغذیه الکتریکی اکسترنال را نیز برای این خودرو تدارک دیده که برق AC با حداکثر خروجی 9 کیلووات را می‌توان از آن دریافت کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.