| کد خبر: 27852 |

معاون رئیس جمهوری:

◄ بهره برداری از خط ترانزیتی شرق دریای خزر طی یک ماه آینده

تین نیوز | معاون اجرایی رئیس جمهوری در بازدید از خط ترانزیتی شرق دریای خزر (راه آهن گرگان- اینچه برون - ترکمنستان) با مثبت ارزیابی کردن روند پیشرفت کار، اظهار امیدواری کرد طی یک ماه آینده این خط ترانزیتی به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه وشهرسازی استان گلستان، محمد شریعتمداری که به اتفاق هیئتی از نهاد ریاست جمهوری به منظور بررسی آخرین وضعیت راه آهن اینچه برون – ترکمنستان صبح پنجشنبه وارد گلستان شده است، در حاشیه این بازدید، گفت: این خط ریلی با حضور رؤسای جمهور سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان به بهره برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: این خط ریلی ترانزیتی قابلیت انتقال 10 میلیون تن بار را خواهد داشت.
شریعتمداری در خصوص ایستگاه تغییر بوژی و حساسیت های مربوط به آن گفت: با توجه به اینکه ایران و ترکمنستان قرارداد مشترکی داشته و نیمی از فعالیت ها از جمله ساخت لوکوموتیو در ایران انجام می شود، به طور یقین ایستگاه تغییر بوژی در ایران ساخته خواهد شد.

وی اضافه کرد: توجه به خطوط ریلی از اولویت های دولت یازدهم بوده و این توجه به دو محور خطوط ریلی داخلی و ترانزیتی تقسیم می شود.

خط ریلی گرگان - اینچه برون - ترکمنستان به دلیل آنکه کریدور ایران، ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه می باشد، از سوی مسوولان دولت و شخص رییس جمهوری پیگیری می شود.

فاز اول ایستگاه راه آهن اینچه برون به مساحت 3 هزار مترمربع به پایان رسیده و در فاز بعدی 9 هزار مترمربع به این فضا اضافه می شود.

ساختمان فعلی شامل فضاهای مسافری، گمرکی، ایستگاه پیاده و سوار مسافر، پلیس و نمازخانه است و در حدفاصل گرگان تا اینچه برون چهار ایستگاه احداث شده که عملیات ساخت این ایستگاه ها در مراحل پایانی است.

طول راه آهن گرگان - اینچه برون - اترک - برکت در 3 کشور قزاقستان، ترکمنستان و ایران حدود 908 کیلومتر و در شرق دریای خزر ساخته شده که 120 کیلومتر آن در قزاقستان، 700 کیلومتر در ترکمنستان و 88 کیلومتر در ایران قرار دارد و این خط ریلی کشورهای \'سی.آی.اس (CIS)\' را به خلیج فارس و کشورهای جنوب شرق آسیا متصل می کند.
 
راه آهن اینچه برون- گرگان نیز بخشی از این پروژه ریلی است که از ناحیه \'اوزن\' قزاقستان آغاز و پس از عبور از شرق دریای خزر به کشور ترکمنستان رسیده و پس از عبور از محدوده اترک در خاک ایران از اینچه برون به گرگان ادامه پیدا می کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، معاون هماهنگی و امور اجرایی نهاد ریاست جمهوری، استاندار و مدیركل راه و شهرسازی گلستان و شماری دیگری از مسوولان استانی و شهرستانی، در این بازدید معاون رئیس جمهوری را همراهی می کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.