| کد خبر: 27270 |

افزایش سقف تضمین مالی کارنه تیر به ۶۰ هزار یورو

تین نیوز |  با امضای توافق‌نامه سه جانبه بین گمرك جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران و سازمان ایرو(IRU) سقف تضمینات مالی سازمان ایرو از 50 هزار دلار به 60 هزار یورو افزایش پیدا كرد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی گمرك ایران، با امضای این توافق نامه وبا تحقق آن علاوه بر افزایش سقف تضمین مالی كارنه تیر ، در صورت هر گونه تخلف ویا رسوب كالا در كشور ، مبلغ قابل وصول حقوق ورودی كالاهای مزبور از سلسله تضمینات تیر به تناسب آن افزایش خواهد یافت.

بنابر این گزارش مراسم امضای توافق‌نامه مشترك میان گمرك جمهوری اسلامی ایران، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و كشاورزی ایران و نماینده اتحادیه جهانی حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای (ایرو) با حضور علیرضا مقدسی معاون حقوقی و نظارت و علیرضا دشتانی مدیر كل نظارت بر ترانزیت گمرك جمهوری اسلامی ایران در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم علیرضا مقدسی معاون حقوقی و نظارت گمرك جمهوری اسلامی ایران گفت: گمرك جمهوری اسلامی ایران به جهت توسعه تجارت خارجی و تحقق اهداف مشخص شده در سند چشم‌انداز و برنامه توسعه ، به دنبال تعامل بیشتر با سازمان‌های بین‌المللی ذیمدخل در تجارت خارجی است كه این مهم با تأكیدات دكتر كرباسیان رئیس كل گمرك جمهوری اسلامی ایران در سند راهبردی سازمان، تبیین گردیده است.

نماینده سازمان ایرو نیز از برگزاری این نشست و امضای این توافق‌نامه تشكر كرد و گفت:امضای این توافق‌نامه قدمی مثبت برای ارتقاء همكاری‌های بین ایران و سازمان ایرو است، جمهوری اسلامی‌ایران در منطقه نقش راهبردی را در استفاده از كارنه تیر داشته است و میزان استفاده ایران از كارنه‌تیر از 30 هزار عدد در سالیان پیش به 100 هزار عدد رسیده و این امید است كه تا پایان سال ایران ، جزو 5 كشور اول دنیا در زمینه استفاده از كارنه‌تیر شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.