| کد خبر: 271007 |

امضای قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی

قراردادهای اجرایی طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به عنوان مهم ترین و استراتژیک ترین طرح وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران امضا شد.

تین نیوز

بر اساس قراردادی که  روز (یکشنبه، 26 اسفند 1402) در مرکز همایش های وزارت نفت با حضور جواد اوجی، وزیر نفت، محسن خجسته مهر، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و مدیران ارشد صنعت نفت کشور به امضا رسید، طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی با سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری اجرا خواهد شد که افزایش برداشت 90 تریلیون فوت مکعب گاز و 2 میلیارد بشکه مایعات گازی و به دنبال آن درآمدزایی 900 میلیارد دلاری را به همراه خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، این طرح مهم ترین و راهبردی ترین طرح وزارت نفت و کشور محسوب می شود که ارتباط مستقیمی با امنیت انرژی کشور دارد.

این طرح به کارفرمایی شرکت ملی نفت ایران و با مشارکت پیمانکاران داخلی شامل شرکت های پتروپارس، اویک، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مپنا اجرا خواهد شد. همچنین شرکت مهندسین مشاور ناوگان، مسئولیت مهندسی مفهومی، پایه مقدماتی و پیشرفته را عهده دار خواهد بود.

بر اساس این قرارداد پیمانکاران بررسی و صحه گذاری مدارک مهندسی پایه مقدماتی و پیشرفته و ارائه نظرات اصلاحی را انجام خواهند داد.

همکاری با کارفرما برای نهایی سازی برنامه اجرای طرح، سفارش گذاری اقلام دیرتحویل، تهیه استراتژی واگذاری پیمان های فرعی در قالب قراردادهای EPC، مذاکره و ایجاد مشارکت بین یاردهای سکوساز داخلی و بین المللی برای ساخت سکوهای فشارافزایی در خلیج فارس و انجام اقدامات لازم برای آغاز قراردادهای ژئوتکنیک و ژئوفیزیک از جمله شرح کار پیمانکاران این قرارداد خواهد بود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس، این قرارداد در حالی به امضا رسید که کشور قطر نیز در بخش جنوبی این میدان مشترک در حال احداث سکوهای فشارافزایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.