| کد خبر: 26279 |

◄ روایتی دیگر از داستان ناتمام بدهی ایرلاین ها به شرکت فرودگاه ها

تین نیوز | اختلاف‌نظری که بین ایرلاین های داخلی و شرکت فرودگاه‌های کشور درباره بدهی وجود دارد، مربوط به نرخ محاسبه ارز است.

به گزارش تین نیوز، اگرچه مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور از پایان فرصت ایرلاین ها برای پرداخت بدهی هایشان خبر داد، اما هنوز شرکت های هواپیمایی داخلی قریب به 400 میلیارد تومان و ایرلاین های خارجی حدود 200 میلیارد تومان بدهی دارند.

در همین زمینه ایلخانی چندی پیش طی اظهاراتی به تین نیوز گفته بود: شرکت های هواپیمایی تا پایان وقت اداری روز نهم مهرماه، فرصت دارند در بخش عوارض مسافران در پروازهای داخلی و خارجی بدهی هایشان را پرداخت کنند، و طبیعی است که از این پس اقدامات قانونی برای اخذ طلب های دولت انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور، در خصوص بدهی ایرلاین های خارجی تصریح کرد: ایرلاین های خارجی در حال پرداخت بدهی های خود هستند، زیرا این شرکت ها به صورت فرا پروازی از فضای کشور ما استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی اختلاف نظر شرکت فرودگاه‌ها با شرکت‌های هواپیمایی، تفاوت در نرخ محاسبه ارز است تصریح کرد: شرکت‌های هواپیمایی عوارض فرودگاهی خود را با دلار می‌پردازند که این نرخ تا سال گذشته 1226 تومان بود اما پس از تصویب هیات دولت به 2500 تومان رسید.

ایلخانی بیان داشت: با توجه به مذاکراتی که با شرکت های هواپیمایی داشتیم، بنا شده در صورت توافق نهایی نرخ تعرفه خدمات به همان شکل قبل باقی بماند اما نرخ ارز، بار دیگر به 1226 تومان برسد تا به این ترتیب بخشی از بدهی‌های ایرلاین ها به شرکت فرودگاه‌های کشور کاهش یابد.

در این میان معاون عملیات فرودگاهی ایران‌ایر نیز گفت: درباره برخی قیمت‌هایی که شرکت‌ فرودگاه‌های کشور بابت خدمات طلب می‌کند، شرکت‌های هواپیمایی نمی‌توانند این قیمت‌ها را که عموماً با دلار محاسبه می‌شود،‌ مبنا قرار دهند، زیرا این افزایش قیمت دلار به معنای افزایش 100 درصدی هزینه‌ها بود.

علیرضا خروطی، ادامه داد: هزینه خدمات فرودگاهی و پارکینگ به دو برابر افزایش یافته است که این ارقام به هیچ عنوان توسط ایر‌لاین‌ها قابل پرداخت نیست و این در شرایطی است که ایر‌لاین‌ها با تحریم مواجه هستند و اجناس مورد‌ نیاز خود را به چند برابر قیمت خریداری می‌کنند.

وی با بیان اینکه نوسانات ارزی و حذف تخفیف تعرفه‌ فرودگاهی حتی در مناطق محروم برای ایرلاین‌ها مشکل ایجاد کرد، گفت: شرکت فرودگاه‌ها فعلاً نرخ‌ها را تعدیل کرد تا طبق این تعدیل‌ها صورت‌حساب انجام شود و بعداً بابت آن مابه‌التفاوت، مجوزی از دولت اخذ کنند تا قیمتی متعادل مصوب شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • یک کارشناس بیکار 0 0

    من اگر جای آقای وزیر و یا قائم مقام او در حوزه حمل و نقل هوایی بودم اولا تیم کارشناسی را جهت قیمت گذاری صحیح با توجه به شرایط بغرنج شرکتهای هوایی(تحریم و سو مدیریت) اعزام می کردم و نهایتا شرکتهای هوایی را ملزم می کردم که از محل در آمد های حاصله از مبارزه با فساد داخلی بصورت اقساط این سهم را بپردازند. ضمنا گروهی را به عنوان ناظر به شرکت فرودگاهها اعزام می کردم و نحو هزینه کردن را رصد می کردم کاری که متاسفانه بیش از ۱۰ سال است که در وزارتخانه دیگر صورت نمی گیرد

  • افق 0 0

    سلام داستان بدهی ایرلان ها به شرکت فرودگاه ها مقوله پیچیده ای نیست که آقای خروطی و … اظهارات عجیب و غریب اقتصادی مطرح می کنند مگر نه اینکه این ایر لان ها در هنگام فروش بلیط داخلی ۵ هزار تومان و در بلیط داخلی ۲۵ هزار تومان از مسافر برای شرکت فرودگاه ها می گیرند پس این از درآمد های مکتسبه است و ربطی به نرخ دلار ندارد حال کلاهتان را قاضی کنید چقدر از این دریافتی مسجل را پرداخت می کنند؟ آیا عدم پرداخت این مبالغ مصداق مجرمانه خیانت در امانت نیست؟ در ثانی مگر همه علمای صنعت نمی گویند از ۵۴ فرودگاه تنها ۴ فرودگاه سود ده است؟ درآمد فرودگاه ها از کجا باید تامین شود شرکت فرودگاه ها که مادر تخصصی است و ردیف اعتباری در دولت ندارد پس درآمد یا از ابنیه است و یا از ناوبری اما ایرلان های خارجی که هزینه ناوبری شان را بدلیل تحریم با هزار مشکل و چهل واسطه و کسر خمس و ذکات و … می پردازند داخلی ها هم که همش نسیه انجام می دهند ابنیه اشغالی در فرودگاه ها هم که به زعم آنها باید مجانی باشد هزینه پارکینگ هم که به قول اینها پول زور است پس یک دفعه بگویند شرکت فرودگاه ها برود بمیرد؟؟؟؟؟ پروژه بهسازی سطوح پروازی مهرآباد ۳۵ میلیارد هزینه دارد خرید هر دستگاه ILS حدود ۱.۵ میلیارد است یک ماشین کف ساز ایمنی زمینی ۳ میلیارد قیمت دارد این مخارج و البته ریخت و پاش مدیران شرکت فرودگاه ها از کجا باید تامین شود اشکال کار این است که صنعت حمل و نقل هوائی مدیر ندارد برای جناب وزیر هم که مهم نیست مثلا شرکت فرودگاه ها ۵ ماه است با سرپرست اداره می شود سازمان هواپیمائی کشوری هم که درگیر مساله مهم مرغ و تخم مرغ است و همه سازمان درگیر پاسخگوئی به اظهارات یک کارشناس در روزنامه هستند و هنوز بعد از حدود ۳ ماه نتوانسته اند گزارش اولیه سانحه ایران ۱۴۰ را به بیرون بروز دهند شرکت هما هم که[…] است و همانند ساقه گل شکسته با هزار قیم و چوب سرپا مانده چون باید با حدود ۴۰ هواپیمای آماده حقوق حدود ۱۳ هزار نفر پرسنل را بدهد ایرلان ها هم که برای خودشان می تازند و هیچ حاکمیتی بر آنها اعمال نمی شود بابا اینجا گل و بلبل است بیا و تماشا کن شهر شهر فرنگه تماشایش مجانی است ترمینال فرودگاه مهرآباد محل جولان دلالان بلیط فروشی است سرمایه گذاران صنعت همه با بهره گیری از رانت در حال جولان داده هستند زائران بدبخت در خاموشی مجبورند نسخه از قبل پیچیده شرکت فرودگاه ها را امال و با طی مسافت ۴۵ کیلومتری از فرودگاه امام بروند و بیایند بارشان هم که با پست نیامد آخ مدادم شکست دیگر نمی توانم با مداد شکسته بنویسم رسانه ها هم که نون به نرخ روز خور هستند آیا فریاد رسی هست امروز صنعت حمل و نقل هوائی اذکار تلقین میت را می خواهد افهم اسمع یا صنعت ابن وزارت راه … الله ربی و الکعبه قبلتی و ال …

  • 0 0

    دکتر نوریان با روابط قوی در دولت و وزارت نفت به جد دنبال حل این مشکل بود که متاسفاته الان تکلیف خود ایشان مشخص نیست و همه کار ها نیمه کاره رها شده است!