| کد خبر: 261171 |

فرودگاه ها ضعیف ترین حلقه زنجیره صنعت هوانوردی

گلوگاه در زنجیره عملیات ، باند فرودگاه است.

تین نیوز

فرودگاه ها برای مدیریت منابع زیرساخت های خود RMS به سیستم های جامع مدیریت فرودگاهی TAMS نیاز دارند که پایه آن پایگاه داده ای عملیات فرودگاهی AODB است.

این داده ها از تمامی وجوه وارد این پایگاه داده مرکزی می شوند. مراکز کنترل عملیات فرودگاهی AOCC با پردازش این داده ها از طریق پرسشی Query یا بصری سازی آن Data Visualization در داشبورهای OCC فرودگاه کلیه فرآیندهای عملیاتی فرودگاه را پایش و مدیریت می نمایند.

گلوگاه در زنجیره عملیات ، باند فرودگاه است که لازم است از طریق داده های مرکز کنترل کشور ACC مسئله مدیریت جریان ترافیک هوایی ATFM حل شده و مسائل هلدینگ های زمینی GHP در مرحله اول و در مرحله بعد هلدینگ های هوایی و توالی عملیات از طریق داده های موجود و مدل های ریاضی به نحو بهینه حل شوند.

کلیه امور اشاره شده در ایران فعلا به صورت دستی و انسانی انجام می شود و در صورت افزایش ترافیک هوایی بدون شک ریسک Confilict های زیادی خواهیم داشت، ضمن آنکه فشار بار تکراری منجر به خستگی و بی توجهی و نهایتا خطای انسانی خواهد شد ، چرا که فرودگاه ها ضعیف ترین حلقه زنجیره صنعت هوانوردی هستند.

* خلیل الله معمار زاده کارشناس هوانوردی

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال تلگرامی خلیل الله معمارزاده

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.