| کد خبر: 26040 |

معاون سابق سازمان هواپیمایی در گفتگو با تین‌نیوز مطرح کرد

◄ راه حل پیشگیری از سوانح هوایی / کاهش نسبی سن ناوگان هواپیمایی کشور

تین نیوز | معاون سابق سازمان هواپیمایی با بیان اینکه راه حل پیشگیری از سوانح این است که در بررسی سوانح گذشته درست عمل کرده و به نتایج مناسب برسیم، گفت: با ورود هواپیماهای جدید، سن ناوگان تا حدی کاهش یافته است.

علیرضا منظری در گفتگو با خبرنگار تین نیوز گفت: اگرچه مقایسه ایران با کشورهای منطقه بخاطر همسان نبودن شرایط ممکن نیست، اما این موضوع، آمار بالای سوانح هوایی در ایران را توجیه نمی کند.

وی افزود: راه حل پیشگیری از سوانح این است که در بررسی سوانح گذشته درست عمل کرده و به نتایج مناسب برسیم، تا با اجرای آن نتایج و توصیه ها از وقوع سانحه در آینده پیشگیری کنیم.

معاون سابق سازمان هواپیمایی به نیروی انسانی در صنعت هوانوردی اشاره کرد و گفت: عموما سوانح، ناشی از خطای انسانی است، لذا آموزش و نظام مدیریت صحیح در بخش های فنی و عملیاتی ضروری است.

حداقل استانداردها رعایت می شود
منظری در خصوص رعایت استانداردها در حمل و نقل هوایی کشور، تصریح کرد: در رابطه با موضوعات فنی و عملیاتی هواپیماها، در کشور حداقل استانداردها به خوبی رعایت می شود، در واقع اگر حداقل ها وجود نداشته باشد، طبیعتا اجازه پرواز به هواپیما داده نمی شود.

این کارشناس ارشد حمل و نقل هوایی ادامه داد: بدیهی است که باید وضعیتی ایجاد کنیم که از استانداردهای بالاتری برای فعالیت در صنعت حمل و نقل هوایی استفاده کنیم.

وی به ورود هواپیماها به ناوگان هوایی کشور اشاره کرد و گفت: از آنجا که با توجه به تحریم ها، فرآیند خرید هواپیما بسیار دشوار است و این احتمال وجود دارد که انتشار هر نوع اطلاعات در این زمینه محدودیت هایی در خرید ایجاد کند، لذا از اینکه هواپیماهای خریداری شده از کدام کشورها هستند و یا چقدر از عمرشان می گذرد، اطلاعی در دست نیست.

معاون سابق سازمان هواپیمایی در پایان گفت: در مجموع با ورود این هواپیماها، سن ناوگان تا حدی کاهش یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • آسمانی 0 0

    آقای منظری، باید گفت که سهم بالایی از سوانح رخ داده در ۳۵ سال گذشته ریشه در اشکالات سیستمی داشته است نه در سن هواپیما ها.

  • علیرضا منظری 0 0

    با سلام این دو موضوع مختلف است که به صورت دو سوال از طرف خبرنگار محترم سوال شده است و در متن مصاحبه اشاره ای به سن هواپیما به عنوان ریشه وقوع سوانح نشده است بلکه باید بطور صحیح نتایج واقعی بررسی سوانح قبلی به اجرا درآورده و نه آن که آنها را بایگانی نماییم. بدیهی است که یکی از اشکالات نیز مرتبط با سامانه مدیریتی است. با تشکر

  • افق 0 0

    آقای منظری سامانه مدیریتی؟؟ مدیریت؟؟؟ چه عبارات زیبائی که در صنعت هوانوردی مغفول است این بزرگواران سازمان هواپیمائی کشوری هنوز برای تهیه گزارش سانحه با هم تفاهم ندارند و همه شان زین کرده اند تا حال اون بنده خدا آق شهاب را بگیرند. بجای این کار ها تکلیف قانونی تان را انجام دهید. هنوز به نتیجه نرسیده اند اول مرغ بوده و یا اول تخم مرغ؟؟؟؟ راستی شما جواب این سوال را تو صنعت هوانوردی می دانید. اینقدر لختی و کم کاری نتیجه ای جز این سانحه و تکرار مشابه آن را ندارد