| کد خبر: 259169 |

«خودرو» را هم «پیوند» بزنید!

خودروسازان از حمله به دور نیستند، در تازه ترین حمله دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران در برج میلاد و در جشن نفس از کیفیت تولیدات خودروسازان داخلی انتقاد کرد.

تین نیوز

خودروسازان از حمله به دور نیستند، در تازه ترین حمله دکتر سید علی ملک حسینی پدر پیوند کبد ایران در برج میلاد و در جشن نفس از کیفیت تولیدات خودروسازان داخلی انتقاد کرد و گفت: «آن کسی که ماشین پراید می سازد، با بدنه کارتنی! و سرعت 150 کیلومتر؛ قاتل بدون سوال است! و در خون تمام کسانی که تصادف کردند و مرده اند شریک است! شما اگر می خواهید پراید بسازید باید به اندازه قدرت بدنه آن، سرعتش را تعیین کنید، مثلاً شصت کیلومتر! شما که می گویید ماشین خارجی نیاید؛ ماشین های داخلیتون هم که مشکل داره! مثل کالاهای پزشکی؛ همین شرکت سوپا که آلان 30 سال سابقه کار دارد و دوستان می دانند که چه کسانی این شرکت را درست کرده اند؟ آقای دکتر؛ والله بعضی از مواقع نمی توان این سوزن را در رگ بیمار فرو کرد! اگر می خواهی ایران را بسازی باید مثل ما بسازی! ما در پیوند بهترین را درست کرده ایم، اگر می خواهی ماشین درست کنی باید بهترین باشد اگر بلد نیستید کارخانه را تعطیل کنید.»

دکتر سید علی ملک حسینی (زاده ۱۶ مرداد ۱۳۲۸ یاسوج) مقام عالی رتبه ای دارد؛ جراح و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. او نخستین پیوند کبد در ایران از فرد زنده به زنده را انجام داد و به عنوان پدر پیوند کبد در ایران شناخته می شود. همچنین بنیانگذار بخش پیوند اعضا بیمارستان نمازی و بیمارستان پیوند اعضا ابوعلی سینا است.

با درنگی بر سخنان دکتر در نقد صنعت خودروسازی چند واقعیت نمود می یابد:

نخست اینکه: در مقایسه ای بین صنعت خودرو داخلی و صنعت تجهیزات پزشکی داخلی نتیجه یکی است، شرکت ساخت وسایل پزشکی ایران «سوپا» اولین تولید کننده لوازم یکبار مصرف پزشکی در ایران می باشد. این شرکت با هدف برآوردن نیاز هموطنان عزیز به وسایل و تجهیزات پزشکی و بی نیازی کشور از ورود این قبیل وسایل در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۶۷ افتتاح گردید. و امروزه قدمتی 35 ساله دارد؛ از آن سوی دیگر صنعت خودرو هم قدمتی بیش از 50 سال قرار دارد؛ پزشکان با محصولات «سوپا» سرو کار دارند و مردم با محصولات خودروسازان و جالب اینکه هم پزشکان از محصولات «سوپا» گله مند هستند و مردم از محصولات صنعت خودرو! به عبارت دیگر اگر قرار بود «سوپا» خودرو بسازد و خودروسازان وسایل پزشکی باز هم ظاهرا نتیجه یکی بود! اما چرا چنین معادله ای برقرار است؟ و برای خروج از چنین وضعیتی چه باید کرد؟

دوم اینکه: با تمام این انتقاداتی که از صنعت خودرو شده این صنعت سعی کرده تا محصولات خود را با استانداردهای 85 گانه منطبق نماید. به همین دلیل محصولاتی چون پراید مدتهاست که از خطوط تولیدی این صنعت حذف شده است! نکته مهم در این بخش سهم مصرف کنندگان است؛ متاسفانه ناشکیبایی عده ای در رانندگی به قیمت از دست رفتن جان عده ای دیگر تمام می شود! به عبارت دیگر در جاده های ایران شاهد «جای خالی اخلاق» هستیم!

سوم اینکه: صنعت خودرو بر خلاف صنعت تجهیزات پزشکی چند سالی است که در حلقه تحریم گرفتار است! تحریم ها چنان بر این صنعت چنبره زده؛ که امکان هرگونه تبادلات بین المللی را به حداقل ممکن رسانده است. در چنین شرایطی انتظار ارائه محصولاتی در سطح بین المللی، از این صنعت غیر ممکن می نماید!

هر چه باشد دکتر ملک حسینی استاد پیوند است؛ واقعیت این است که چه صنعت خودرو باشد چه صنعت وسایل پزشکی هر دو در پیوند با محیط بین المللی رشد خواهند کرد. پس باید در اندیشه پیوند باشیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شبکه های اجتماعی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.