| کد خبر: 258750 |

حرکت اولین قطار باری ترکیه از مسیر ریلی ایران به افغانستان

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی گفت: اولین قطار باری از طریق راه آهن خواف هرات به مقصد افغانستان حرکت کرد.

تین نیوز

سیدحسین میرشفیع مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی با اعلام حرکت اولین قطار باری در مسیر ریلی خواف_ هرات اظهار کرد: نخستین محموله از طریق راه آهن کشور ایران به مقصد ایستگاه روزنک ولایت هرات انتقال یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، میرشفیع با اشاره به قراداد همکاری میان ایران و افغانستان گفت: مقرر شده است کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان نواقص قطعه سوم خواف - هرات را و طی ۶ ماه برطرف و ظرفیت خط را به حداکثر برساند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی بیان کرد: قطعه ۴ ب این راه آهن نیز توسط کنسرسیوم ریلی احداث خواهد شد و در مورد نحوه تامین هزینه توافق شد.

وی افزود: همچنین بر اساس توافق همکاری مشترک اداره خط آهن افغانستان و کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان، دو طرف بر اهمیت احداث کریدور ریلی چین افغانستان ایران توافق دارند و پیگیریهای لازم از سوی دو کشور برای جلب سرمایهگذاری و مشارکت کشور چین انجام می شود.

مشاور و نماینده وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنایی، طرح راه آهن خواف - هرات را موجب اتصال ریلی ایران و افغانستان دانست و گفت: این خط ریلی تکمیل کننده مسیری ۲ هزار کیلومتری در کریدور ریلی شرق به غرب جهان از چین، افغانستان و ایران به اروپا است و افغانستان را که کشوری محصور در خشکی و بدون دسترسی به آبهای آزاد جهان است، به شبکه ریلی ایران و بنادر جنوبی کشورمان متصل کرده و از مسیری امن برای ارتباط با اروپا برخوردار میکند.

به گفته میرشفیع این خط ریلی برای تجارت ایران و افغانستان راهبردی است و سالانه ظرفیت جابهجایی ۵ میلیون تن کالا و یک میلیون مسافر را میان دو کشور ایجاد میکند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رنجبر 0 0

    عالی حتما وهرچه زودتر باامکانات بیشتر وهزینه بیشتر این کار راانجام دهیم وجاده ابریشم یعنی اتصال شرق به غرب راقبل از این کشوری مثل آذربایجان دردست بگیرد ما انجامش بدهیم ومنافعش برای ماباشد البته بهتر است بادنیا از سر تدبیر ویک مسئله برد برد تفاهم کنیم به امید آن روز