| کد خبر: 258022 |

◄ ایجاد شبکه حمل و نقل جاده ای، از شعار تا واقعیت

ایجاد این شبکه باید توسط چه نهادی صورت گیرد؟ دولت، تشکل­ های موجود یا شرکت ­های بزرگ دولتی و خصوصی؟

تین نیوز

یکی از کارشناسان حمل و نقل در واکنش به یادداشتی که چندی پیش مدیرعامل شرکت حمل و نقل توکا با عنوان « ایجاد شبکه حمل و نقل با مشارکت رانندگان، کامیونداران و شرکت های حمل و نقلی » منتشر شد، نکاتی را متذکر شد.

به گزارش تین نیوز، حمزه علی بخشی در مطلبی که به این شبکه خبری ارسال کرد، نوشت: در یادداشت مدیرعامل محترم شرکت حمل و نقل توکا با عنوان ایجاد شبکه حمل و نقل با مشارکت رانندگان کامیونداران و شرکت ­های حمل و نقلی (کد خبر 256964 ) چند نکته به شرح زیر وجود دارد:

-  ایجاد این شبکه باید توسط چه نهادی صورت گیرد؟ توسط دولت، توسط تشکل­ های موجود با یک دنیا ادعا، یا شرکت ­های بزرگ دولتی و یا خصوصی؟

- چرا تا به حال چنین شبکه ای ایجاد نشده است؟

- برای ایجاد شبکه حمل و نقل چه ابزاری مورد نیاز است؟

- آیا عوامل مورد نیاز برای ایجاد چنین شبکه ای مهیاست؟

بیشتر بخوانید:

ایجاد شبکه حمل و نقل با مشارکت رانندگان، کامیونداران و شرکت ها

وی افزود: برای فراهم کردن شرایط مورد نظر؛ اداره کل حمل و نقل کالا در دهه 1370 اقداماتی را شروع کرد که تا سال­ های 80 و 1381 ادامه داشت.

او بیان کرد: از جمله اقدامات اداره کل؛ تشکیل کمیته ­های مختلف با مشارکت تشکل ­های مربوط ( انجمن­ های رانندگان، شرکت ­ها و موسسات و اتحادیه ­های تعاونی­ های کشور) بود. این اقدام در قالب چند کمیته صورت گرفت:

- کمیته بررسی مسائل مربوط به بیمه مسئولیت و بیمه رانندگان و بررسی کارمزد شرکت­ ها و موسسات و نیز تعیین نرخ کف حمل و نقل کالا،

- کمیته هماهنگی انجمن ­های صنفی و توسعه کمی تشکل ­ها و ایجاد انجمن ­ها و اتحادیه ­های جدید در استان­ ها،

- کمیته­ های بررسی وضعیت ناوگان حمل و نقل کالا و ارائه راه حل­ های منطقی برای جذب سرمایه و سرمایه­ گذاری در حمل و نقل، نوسازی ناوگان فرسوده و نیز

- تشکیل سمینارهای منطقه ­ای و نشست­ های فنی و تخصصی با حضور کلیه تشکل­ ها در مناطق و استان­ های مختلف

که حاصل کار این کمیته ها منجر به ثبات و گردش در حمل و نقل گردید و تا اواخر دهه نود نیز این گردش حفظ شد.

بخشی تاکید کرد: حال موضوع مهم این است که با توجه به گفته مدیرعامل محترم شرکت حمل و نقل توکا، این سوالات همچنان باقی است:

- این شبکه چگونه باید ایجاد شود؟

- این شبکه توسط چه مجموعه ­ای می تواند تداوم یابد؟

در هر صورت چنانچه به صورت میدانی و عملی کاری شروع نشود، فقط در حد یک شعار است و در حد شعار باقی می ­ماند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    فقط اگر بتوانند هشت سال بیمه 72تا80راننده گان راباراهکاری کامل نمایند کاری انجام دادند وگرنه چه فایده دارد انجمن صنفی وسازمان حمل ونقل فقط می توانند سهم چهاردرصد خودشان رابه نه درصد برسانند وسریع ازراننده بگیرند وشاهکارانجام دهند ولی وقتی به حق وحقوق راننده درمیان است خودشان رابه خیالی وندانستند می زنند

  • جباری 1 0

    این همه شعار نوسازی کامیون کو کامیون بالا ۵۵ سال کار مکنم