| کد خبر: 257663 |

◄ فلسفه تشکیل صندوق بازنشستگان چه بود؟/ مشکلات بازنشستگان راه آهن

یک بازنشسته راه آهن با توجه به شرایط بازنشستگان و اظهاراتی که وعده هایی که مسئولان مختلف در مورد بهبود شرایط آنان ذکر می کنند، گفت: بازنشستگان که هرروز نطقی می شنوند و متحیر می مانند که چرا همه مسئولان از همسان سازی سخن می گویند اما هیچ کدام دنبال عملی شدن آن نیستند.

تین نیوز

یک بازنشسته راه آهن با توجه به شرایط بازنشستگان و اظهاراتی که وعده هایی که مسئولان مختلف در مورد بهبود شرایط آنان ذکر می کنند، گفت: بازنشستگان که هرروز نطقی می شنوند و متحیر می مانند که چرا همه مسئولان از همسان سازی سخن می گویند اما هیچ کدام دنبال عملی شدن آن نیستند.

به گزارش تین نیوز، محمود حشمتی در شبکه های اجتماعی تاکید کرد: آیا تاکنون شده یکی از این مسئولان بگوید که به طور کلی فلسفه تشکیل صندوق بازنشستگان چه بوده است؟

این فعال صنفی بازنشستگان راه آهن افزود: آیا هدف این نبوده که هر ماه بخشی از حقوق بازنشستگان کم شود و با مبلغی که سازمان متبوعه آنان به این صندوق می سپارد و حدود 22 درصدی که برای هر بازنشسته به صندوق ریخته می شود، بازنشستگان دغدغه ایام پیری را نداشته باشند؟

بیشتر بخوانید:

حشمتی عنوان کرد: ولی 40 سال دولت‌ ها از این صندوق برداشت کرده اند و بجایش 185 شرکت زیانده غالب بازنشستگان نموده اند و اکنون بازنشستگان ثروت خود را برباد رفته می‌بینند و فقط نطق می شنوند.

او ادامه داد: در کشورهای دیگر از ثروتی که همه ماهه به صندوق های بازنشستگی واریز می شود با برنامه ریزی اصولی این صندوق ها را به هلدینگ ثروت بدل نموده اند و بازنشستگان در دوره پیری و بیماری  هیچ نگرانی معیشت ندارند.

قابل ذکر است حشمتی پیش از این نیز در مطلبی که در تین نیوز منتشر شد، عنوان کرده بود: چرا بازنشستگان مصرانه از مسئولان صندوق بازنشستگان کشوری نمی پرسند چه بلایی بر سر ثروت عظیمی آمده که در خلال 30 سال به میزان 22 درصد از حقوق بازنشستگان کسر شده و به صندوقی به زعامت مدیران عامل ریخته شده؟ کدام دولت و چرا 185 شرکت ورشکسته زیانده را به صندوق تحمیل کرده و منابع مالی آن را به فنا داده است؟

او عنوان کرده بود: هدف و فلسفه اولیه ایجاد صندوق بازنشستگان این بود که حقوق بازنشستگان بعد از بازنشستگی تغییری با زمان شاغلی نداشته و با تورم افزایش همسان داشته باشد و در موارد مربوط به بیمه درمانی و رفاهی در بهترین شرایط باشند، چرا این هدف محقق نشده است؟ چون مدیران ارشد صندوق بازنشستگان را دولت ها، معین می کنند و بازنشستگان که صاحبان اصلی صندوق هستند هیچ ناظری نه در هیئت مدیره و نه در هیچ یک از شرکت های وابسته و متعلق به خود ندارند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    این صندوق جولانگاه مدیران دست دهم پورسیداقایی است و تیچبدیل به حیاط خلوت دوستان ایشان شده که هیچکدام هیچ منفعتی برای صندوق نداشتند مثل مدیر عامل راه پرواز که صرفا بخاطر پدرش که از مدیران و دوستان پورسیداقایی بود منصوب شده بود و جدیدا بر کنارش کردند