| کد خبر: 257245 |

◄ سرعت بخشی پروژه راه آهن خراسان جنوبی در دست پیگیری است

استاندار خراسان جنوبی گفت: موضوع سرعت گرفتن پروژه راه آهن خراسان جنوبی دنبال می شود.

تین نیوز

بیرجند| استاندار خراسان جنوبی گفت: در هفته جاری با پیمانکار راه آهن در تهران جلسه ای برگزار خواهد شد تا موضوع سرعت گرفتن این پروژه دنبال شود.

به گزارش تین نیوز، جواد قناعت در دیدار با اعضای شورای اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: طرح احداث راه آهن بیرجند - قاین - یونسی در قالب قطعات مختلف به پیمانکاران واگذار شده و راه آهن استان از ظرفیت های ریلی مهم کشور است.

جواد قناعت، امروز سه شنبه 23 خرداد در اولین جلسه کاری بعد از واگذاری کلیه قطعات ریلی استان که با حضور مجری طرح ریلی بیرجند - قاین- یونسی ، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و سرپرست اداره کل راه و شهرسازی همراه بود، اظهار کرد: راه آهن استان که بخشی از خط ریلی جنوب - شمال کشور است و چابهار را به سرخس وصل می کند، نقش بسزایی در توسعه منطقه دارد.

قناعت ادامه داد: در خصوص راه آهن، انتقال آب، معدن و خط جدید انتقال گاز به خراسان جنوبی از یک سال و نیم گذشته پیگیری های زیادی انجام شده که امید است نتیجه مطلوبی از آن حاصل شود.

به گفته وی در هفته جاری با پیمانکار راه آهن در تهران جلسه ای برگزار خواهد شد تا موضوع سرعت گرفتن این پروژه دنبال شود.

استاندار با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس گفت: برای افزایش درصد مشارکت باید تلاش کرد و در این بین شوراهای اسلامی نقش پر رنگی دارند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبات سفرهای استاندار به شهرستان ها هم به تفکیک دسته بندی شده است، اذعان داشت: به طور مثال سفر به شهرستان خوسف ۲۱ مصوبه داشته که پیشرفت فیزیکی هر مصوبه مشخص بوده و چهار مصوبه آن ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته است.

قناعت با تأکید بر لزوم پررنگ شدن تفاهم و همدلی بین شوراهای شهر و روستا ادامه داد: هم صدایی و همدلی در شتاب گرفتن توسعه و پیشرفت حائز اهمیت است و باید به آن توجه جدی داشت.

پروژه راه آهن بیرجند- قاین- یونسی به طول ۲۸۱ کیلومتر، در قالب ۸ قطعه به پیمانکاران واگذار شده و پیمانکاران در این جلسه درخواست هایی در جهت تسریع در روند عملیات اجرایی پروژه مطرح کردند. بررسی چگونگی تهاتر و تأمین مالی پروژه نیز از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.