| کد خبر: 255966 |

خبرهای مهم مدیرعامل شرکت ساخت در مورد راه آهن رشت کاسپین و آزادراه منجیل رودبار

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ضمن بازدید از راه آهن رشت - کاسپین این خط ریلی را اولین پروژه اولویت دار سال جاری برای بهره برداری دانست.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ضمن بازدید از راه آهن رشت- کاسپین این خط ریلی را اولین پروژه اولویت دار سال جاری برای بهره برداری دانست و گفت: با اتمام عملیات زیرسازی این پروژه تا دو ماه آینده و بهره برداری از آن، اتصال ریلی خلیج فارس به دریای خزر محقق می شود.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی،  خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور و معاون وزیر کشور ضمن بازدید از روند اجرایی پروژه های اولویت دار زیربنایی استان گیلان به توضیح میزان پیشرفت راه آهن رشت- کاسپین پرداخت و اظهار کرد: اولین پروژه ای که در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد، راه آهن رشت به کاسپین است که بخشی اصلی باقی مانده از کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می شود.

خادمی خاطر نشان کرد: هدف اصلی کریدور ریلی شمال به جنوب اتصال خلیج فارس از طریق ریل به دریای خزر است که با افتتاح راه آهن رشت- آستارا این هدف محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه عملیات راه آهن رشت- کاسپین با پیشرفت قابل توجهی در حال اجراست، افزود: این خط آهن ۳۷ کیلومتری از شالیزارها و مسیرهای لجنی عبور می کند که همین موضوع عملیات احداث را دشوار کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی راه آهن رشت- کاسپین را رو به اتمام دانست و گفت: عملیات زیرسازی این پروژه حداکثر تا دو ماه آینده به اتمام می رسد و بلافاصه پس از آن به بهره برداری خواهد رسید.

اتصال ریلی روسیه به بندرعباس از طریق راه آهن رشت - کاسپین

خادمی اظهار کرد: با بهره برداری از راه آهن رشت - کاسپین، مسیر ریلی به کاسپین و دریای خزر خواهد رسید و امکان تردد ریلی از کشور روسیه به ایران و از طریق آن به جنوب و بندرعباس فراهم می شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور در ادامه دومین پروژه ای که در استان گیلان در اولویت بهره برداری قرار دارد، آزادراه منجیل- رودبار اعلام کرد.

آزادراه منجیل- رودبار تا آبان ماه زیر بار ترافیک می رود

وی ضمن بازدید از آزادراه منجیل- رودبار با بیان اینکه این مسیر منجیل بخشی از آزادراه رشت به قزوین است، افزود: این آزادراه به طول ۸.۵ کیلومتر در حال احداث است که ۸۵ درصد از این مسیر شامل پل و تونل می شود، بنابراین این پروژه، یک سازه بسیار سنگین بتنی است و عملیات اجرایی آن از حدود ۸۶ درصد پیشرفت برخوردار است.

خادمی ابراز امیدواری کرد حداکثر تا آبان ماه ۱۴۰۲ این پروژه برای عبور مردم آماده شود.

وی افزود: با احداث این آزادراه، از حجم بالای ترافیک آزادراه رشت به قزوین کاسته خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 0 0

    سلام. بدلیل ناامنی و جنگ ، قفقاز گزینه اول برای کوریدور شمال جنوب و اتصال روسیه به ایران و خلیج فارس نیست. مسیرهای دیگری همچون آسیای میانه (ترکمنستان و قزاقستان) و همچنین حمل و نقل ترکیبی از بنادر شمال ایران (اتصال راه آهن از بندرعباس به سواحل خزر و از آنجا حمل و نقل دریایی به آستاراخان روسیه) به عنوان گزینه های مطلوب تر برای کریدور جنوب شمال قلمداد می شوند.
    بسیار جای تعجب است که مسئولین ایرانی و حضرات وزارت راه چرا اینقدر برای کلنگ زنی راه آهن رشت - آستارا دست پاچه هستند. راه آهنی که برای تامین مالی آن دست به دامان خارجی ها هستیم و که بعید است حتی بتوانند مشکل تملک اراضی آنرا در کوتاه مدت حل کنند.ماموریت وزارت راه ساخت و ساز نیست. ماموریت این وزارت خانه در درجه اول تسهیل حمل و نقل است. بعید ست که با ساخت این راه آهن بهبود زیادی در آمار ترانزیت کشور اتفاق بیفتد. در این مورد مقاله : ◄ ساخت راه آهن رشت - آستارا نه فوریت دارد و نه اولویت/ تین نیوز/ ۱۴۰2/02/20 / کد خبر: 255848 را ببینید
    لینک کوتاه : https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-255848