| کد خبر: 255931 |

معاون عملیات فرودگاهی مطرح کرد:

آمادگی چهار فرودگاه برای دریافت گواهینامه فرودگاهی

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از برنامه ریزی برای تکمیل و اجرای ۴۱ پروژه نیمه تمام و جدید به ارزش هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در حوره تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی خبر داد.

تین نیوز

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۴ پروژه در حوزه عمران و توسعه فرودگاه ها با اعتباری بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است، از برنامه ریزی برای تکمیل و اجرای ۴۱ پروژه نیمه تمام و جدید به ارزش هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در حوره تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی خبر داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، فرشید گلیج با بیان اینکه در سال جاری ۱۰۴ پروژه در حوزه عمران و توسعه فرودگاه ها با اعتباری بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است، از برنامه ریزی برای تکمیل و اجرای ۴۱ پروژه نیمه تمام و جدید به ارزش هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در حوره تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی خبر داد.

 گلیج با بیان اینکه مصوبات هیئت مدیره در حوزه عملیات فرودگاهی طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش صد در صدی داشته است، گفت: این رقم حاکی از حجم فعالیت ها و پروژه های عملیات فرودگاهی در سراسر کشور برای توسعه و بهسازی و تجهیز فرودگاه هاست.

معاون عملیات فرودگاهی اظهار داشت: در حوزه عمران و توسعه فرودگاه ها در مجموع ۱۰۴ پروژه با اعتبار ۳۷ هزار میلیارد ریال در دست اقدام است که ۲۸ مورد از آن، نیمه تمام و متعلق به سال گذشته بوده و ۷۶ مورد پروژه در دست اقدام و مربوطه به سال ۱۴۰۲ است.

به گفته وی؛ تکمیل و نوسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد، تعیین تکلیف تکمیل ترمینال خارجی فرودگاه شیراز، تعیین تکلیف احداث ساختمان ترمینال فرودگاه تبریز، تکمیل توسعه ترمینال فرودگاه مشهد، تکمیل فرودگاه سقز، بهره برداری از فرودگاه گناباد، بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه از جمله پروژه های شاخص عملیات فرودگاهی در حوزه عمران و توسعه فرودگاههاست.

گلیج با اشاره به اینکه فرودگاه شهدای گناباد آماده افتتاح و بهره برداری است، گفت: تکمیل پروژه های فرودگاه شهدای سقز نیز با سرعت قابل قبولی در حال پیشرفت بوده و با اینکه فرودگاه در سال ۱۴۰۰ افتتاح شده بود، در شهریور ماه سال جاری آماده بهره برداری خواهد شد.

وی اظهار داشت: پروژه احداث برج مراقبت پرواز، ترمینال و ساختمان پلیس فرودگاه سقز به پایان رسیده و ساختمان های اداره ایمنی زمینی، سپاه و اداری در سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در خصوص آخرین وضعیت ترمینال جدید فرودگاه بین المللی مهرآباد که از آن به عنوان پروژه بزرگ فرودگاهی یاد می شود، گفت: فرایند انتخاب مشاور در حال انجام است و در هفته های آتی نهایی می شود.

گلیج درباره روند احداث ترمینال خارجی فرودگاه شیراز گفت: موانع حقوقی این پروژه برطرف شده و فرایند انتخاب پیمانکار در اواخر تیر ماه انجام خواهد شد. این درحالی است که مجوز انتخاب پیمانکار فرودگاه تبریز نیز دریافت شده و در حال طی نمودن فرایند انتخاب پیمانکار هستیم.

وی در خصوص پروژه بهسازی باند در برخی فرودگاه های کشور گفت: بهسازی باند برای تامین ایمنی پروازها امری ضروری است و براساس اولویت و نیاز فرودگاه ها در حال انجام است.

معاون عملیات فرودگاهی با اشاره به آغاز عملیات نوسازی باند فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه، از شروع پروژه بهسازی باند فرودگاه های سیرجان، جهرم و بم خبر داد و گفت: در اسفند ماه سال جاری نیز ، پروژه های بهسازی باند فرودگاه های زاهدان، مشهد، اهواز و آبادان و ارومیه آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات در حال انجام در حوزه تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی گفت: برای تکمیل ۴۱ پروژه نیمه تمام و جدید به ارزش هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برنامه ریزی شده است.

گلیج اظهار داشت: برگزاری مناقصه، خرید و نصب تعداد چهار دستگاه سیستم  SFLSدر فرودگاههای تبریز، شیراز، بندرعباس و کرمانشاه، نصب و راه اندازی پنج سیستم روشنایی باند در فرودگاه های مهرآباد، طبس، خوی، سراوان، پارس آباد، خرید و نصب ۳۰ دستگاه چیلر و ۱۸ دستگاه پکیج و هواساز در فرودگاههای کشور، خرید ۱۲ دستگاه ایربریج برای هفت فرودگاه از جمله پروژه های شاخص سال ۱۴۰۲ در حوزه تجهیزات و تسهیلات فرودگاهی است.

به گفته وی پروژه های نصب چراغ روشنایی باند فرودگاه طبس، سراوان، خوی و پارس آباد نیز آماده بهره برداری است.

گلیج در خصوص آخرین وضعیت اخذ گواهینامه فرودگاهی گفت: در تلاش هستیم فرودگاههای بین المللی دارای گواهینامه شوند و در راستای همین الزام، فرودگاه های شیراز، کرمان، یزد و مشهد آماده و منتظر اخذ تاییدیه و صدور گواهینامه از سازمان هواپیمایی کشوری هستند.

وی همچنین اظهار داشت: به منظور آمادگی و مواجهه با حوادث و سوانح در فرودگاهها برگزاری تمرین های طرح اضطراری جزء الزامات سازمان هواپیمایی کشوری است که در سال گذشته، ۳۶ تمرین برگزار و ۴۲ تمرین در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است.

گلیج همچنین از نهایی شدن و ابلاغ مطالعات طرح جامع فرودگاههای شهدای سیرجان، سبزوار و رفسنجان  خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ معاون عملیات فرودگاهی در پایان استفاده از تخصص شرکت های دانش بنیان برای برون رفت از بخشی از تنگناهای موجود را ضروری خواند و گفت: با توجه به استمرار مسئولیت حقوقی مترتب با پروژه ها که همیشه بر دوش کارشناسان متخصص و متعهد ما خواهد بود، حساب ویژه ای روی تخصص شرکت های دانش بنیان، باز کرده ایم تا پروژه ها با کیفیت و در زمان مناسب به بهره برداری برسد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.