| کد خبر: 255447 |

ژرمن ها به هزینه های تردد چوب حراج زدند

سفر به سراسر آلمان با اتوبوس و قطار ماهانه فقط با 49 یورو!

دولت آلمان در یک اقدام ابتکاری و انقلابی هزینه سفر به سراسر این کشور را به صورت چشمگیری کاهش داده است به نحوی که حتی معادل ریالی قیمت این سفرها با یورو تورم زده در ایران نیز بسیار ارزان است.

تین نیوز

دولت آلمان در یک اقدام ابتکاری و انقلابی هزینه سفر جاده ای و ریلی به سراسر این کشور را به صورت چشمگیری کاهش داده است به نحوی که حتی معادل ریالی قیمت این سفرها با یورو تورم زده در ایران نیز بسیار ارزان به نظر می رسد.

به گزارش تین نیوز، تصور کنید می خواهید در کشوری به وسعت آلمان سفر و گردشگری کنید اما هر چقدر طی یک ماه اتوبوس و قطار و مترو سوار شوید و به نقاط مختلف سفر عزیمت کنید در پایان ماه فقط 49 یورو – با نرخ یورو فعلی (یورو حدود 61 هزار تومانی) – معادل کمتر از 3 میلیون تومان بابت بلیت سفرهای خود بپردازید.

«دویچلند تیکت» ابتکار دولت آلمان است که دسترسی نامحدود به اتوبوس ها، متروها، قطارهای محلی و منطقه ای را در ازای اشتراک ماهانه ۴۹ یورویی فراهم می کند، تنها مورد استثنا در این میان استفاده از قطارهای سریع السیر است.

به این ترتیب انجام سفرهای نامحدود داخلی در آلمان با خرید اشتراک ماهانه ۴۹ یورویی امکانی است که دولت این کشور از روز دوشنبه دوم مه ۲۰۲۳ برای شهروندان فراهم کرده است.

با اینکه از این امکان مسافرتی جدید به عنوان «انقلاب» یاد شده، اما سوال ها و تردید هایی را در خصوص هزینه و اثربخشی بالقوه چنین پروژه ای مطرح کرده است.

دولت آلمان با این ابتکار قصد دارد از شهروندان در مواجهه با تورم حمایت و همزمان استفاده از حمل و نقل عمومی و کم آلاینده را در این کشور ترویج کند.

«دویچلند تیکت» دسترسی نامحدود به اتوبوس ها، متروها، قطارهای محلی و منطقه ای را در ازای اشتراک ماهانه ۴۹ یورویی فراهم می کند؛ تنها مورد استثنا در این میان استفاده از قطارهای سریع السیر عنوان شده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است که اطمینان از موفقیت این پروژه با توجه به هزینه آن هنوز در هاله ای از ابهام است.

این در حالیست که فولکروایزینگ، وزیر حمل و نقل آلمان از این پروژه به عنوان «مهمترین اصلاحات حمل و نقل» در تاریخ کشورش یاد کرده و یک فعال محیط زیست نیز آنرا «انقلاب راه آهن» خوانده است.

انجمن پیمانکاران حمل و نقل عمومی آلمان انتظار دارد که دست کم ۱۶ میلیون مشترک جدید در این کشور ۸۴ میلیون نفری به جمع مشتریان اضافه شود.

در حال حاضر حدود ۷۵۰ هزار بلیت ۴۹ یورویی در آلمان به متقاضیان فروخته شده است، این تعداد بدون احتساب کاربرانی است که اشتراک عادی خود را به «دویچلند تیکت» تبدیل کرده اند.

چگونگی تأمین مالی پروژه یاد شده طی ماه های گذشته به موضوع اصلی بسیاری از بحث ها و گفتگوها در آلمان تبدیل شده بود؛ مسئله ای که راه اندازی بلیط و اشتراک ۴۹ یورویی را اندکی به تاخیر انداخت.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: یورو نیوز فارسی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.