| کد خبر: 255414 |

◄ بهره مندی عراقی ها از تجارب شرکت مترو تهران

شهردار شهر ناصریه عراق و هیات همراه در نشستی با حضور دست اندرکاران شرکت مترو تهران، خواستار بهره مندی از تجارب مربوط به ساخت شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی در پایتخت کشورمان شدند.

تین نیوز

شهردار شهر ناصریه عراق و هیات همراه در نشستی با حضور دست اندرکاران شرکت مترو تهران، خواستار بهره مندی از تجارب مربوط به ساخت شبکه حمل و نقل ریلی زیرزمینی در پایتخت کشورمان شدند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) از آنجایی که موضوع استفاده از مدهای گوناگون حمل و نقل عمومی در شهرهای مختلف کشور عراق اخیراً به طور پررنگتر از گذشته مدنظر قرار گرفته است. 

شهردار شهر ناصریه عراق و هیات همراه در جلسه ای که با حضور مهندس "ظهراب زاده" معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران و تنی چند از دیگر مدیران این شرکت برگزار شد، ضمن آشنایی با زیرساخت های مربوط به احداث مترو، مشاوره های لازم جهت بررسی دیگر شقوق حمل و نقل ریلی از جمله تراموا را دریافت داشتند.

این امر در حالی است که برخی شهرهای بزرگ عراق از جمله بغداد، اقداماتی در باب ساخت شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی درون شهری را آغاز کرده اند تا از این امکان حمل و نقلی بهره مند شوند.

در نمایشگاه جامع مدیریت شهری که اخیراً در شهر نجف اشرف برگزار شد و هیاتی از شهرداری تهران هم به آن نمایشگاه دعوت شده بود، نشست های متعددی بین نمایندگان امور حمل و نقلی شهرهای مختلف عراق با کارشناسان و دست اندرکاران معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صورت پذیرفت که نشان از علاقمندی متولیان امور شهری کشور همسایه به استفاده از تجارب همتایان ایرانی در زمینه توسعه شبکه حمل و نقل عمومی کلانشهرها داشت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.