| کد خبر: 255404 |

ایجاد مراکز لجستیک در دستور کار وزارت راه و شهرسازی

شهریار افندی زاده ایجاد مراکز لجستیک را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: این مراکز صرفا محل انباشت بار و کالا نیست و نباید نگاهی تک بعدی و تک شیوه ای به امر لجستیک در کشور داشت.

تین نیوز

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اهمیت لجستیک به عنوان یکی از پیشران های اقتصاد کشور گفت: لجستیک می تواند ضمن پشتیبانی از نیازمندی های محلی، جریان کالا در تبادلات ملی و فراملی را از طریق حمل و نقل ترکیبی و چندوجهی بهبود بخشد.

به گزارش تین نیوز، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در گفت وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ایجاد مراکز لجستیک را در دستور کار وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: این مراکز صرفا محل انباشت بار و کالا نیست و نباید نگاهی تک بعدی و تک شیوه ای به امر لجستیک در کشور داشت. 

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی سند آمایش مراکز لجستیک را زمینه ساز همکاری فرابخشی در زمینه حمل و جابجایی کالای داخلی و ترانزیت برشمرد و از آن به عنوان نقشه راه توسعه راهبری این مراکز یاد کرد. 

افندی زاده با اشاره به جایگاه معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی به عنوان دبیرخانه ستاد مراکز لجستیک کشور که نقشی کلیدی در تعامل میان متولیان امور حمل و نقل و لجستیک دارد، از اهمیت لجستیک به عنوان یکی از پیشران های اقتصاد کشور نام برد که می تواند ضمن پشتیبانی از نیازمندی های محلی، جریان کالا در تبادلات ملی و فراملی را از طریق حمل و نقل ترکیبی و چندوجهی بهبود بخشد.

وی تاکید کرد: حسب قانون و سیاست های بالادستی، تشویق به سرمایه گذاری بخش خصوصی در پیشبرد طرح های کلان کشور مورد اقبال وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم است که این امر نیازمند مطالعات اقتصادی طرح های توسعه و جانمایی های دقیق علمی با در نظر گرفتن تمام ابعاد جهت کاهش ریسک های سرمایه گذاری است تا سرمایه گذاران با اطلاعات کافی بتوانند از نتیجه سرمایه گذاری خود مطمئن باشند.

معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش دبیرخانه ستاد مراکز لجستیک به عنوان راهبر امر لجستیک در وزارت راه و شهرسازی ضمن همسوسازی سازمان ها و شرکت های تابعه وزارت متبوع و هماهنگی با سایر وزارت خانه ها و دستگاه های دخیل، تشویق سرمایه گذاران داخلی و خارجی به مشارکت در ایجاد و بهره برداری از مراکز لجستیک کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.