| کد خبر: 255382 |

کارگاه ایده پردازی ایمنی حمل و نقل در مشهد برگزار شد

معاون مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در مشهد گفت: وزارت راه و شهرسازی در کنار برنامه های دولت در چند سال اخیر توسعه شبکه و حمل و نقل جاده ای و ناوگان را در دستور کار داشته و ارتقای ایمنی و بهبود ترافیک جاده های کشور از مهم ترین دغدغه های این وزارتخانه است.

تین نیوز

معاون مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در مشهد گفت: وزارت راه و شهرسازی در کنار برنامه های دولت در چند سال اخیر توسعه شبکه و حمل و نقل جاده ای و ناوگان را در دستور کار داشته و ارتقای ایمنی و بهبود ترافیک جاده های کشور از مهم ترین دغدغه های این وزارتخانه است.

به گزارش تین نیوز به نقل از  پایگاه خبری  وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، هرمز ذاکری در نشست مشترکی با دانشجویان و مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی حمل ونقل و ترافیک خراسان رضوی در مشهد گفت: علی رغم افزایش طول شبکه آزادراهی و بزرگراهی در کشور و استفاده از سامانه های مختلفی در راستای ارتقای ایمنی و ترافیک سطح جاده ها، هنوز به شرایط مطلوبی در این بخش دست نیافته ایم.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه تخصصی ایده پردازی نجات در مشهد و با مشارکت دانشجویان در راستای بررسی نقش جوانان در ایمنی تردد گفت: این کارگاه های آموزشی و ایده های نو می تواند در ارتقا و توسعه ایمنی جاده ها موثر بوده و با بهره گیری از توان و ایده های جوانان و اجرای آن در سطح استان ها به صورت پایلوت، بهترین طرح ها را به سراسر کشور تعمیم داد.

ذاکری افزود: در سال های اخیر نمودارهای آماری تلفات و تصادفات جاده های روندی خنثی به خود گرفته و بر روی خطی رنج گونه در حال حارکت است که باید با استفاده از ایده های جوانان این نمودار را به سمت و سوی کاهش سوق داد.

جعفر شهامت مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: در سال های اخیر با نوسازی ناوگان حمل و نقل و حفظ و نگهداری و بروزسانی تابلوها اقدامات موثری در بخش ایمنی و ترافیک راه ها صورت گرفته است.وی افزود: بهره گیری و استفاده از سامانه های نوین و سیستم های نظارت شبکه جاده ای به صورت برخط و ۲۴ ساعته نیز در کنترل و مدیریت ترافیک جاده ای موثر بوده است.

وی با اشاره به کاهش تلفات و تصادفات جاده ای در طرح سفرهای نوروزی استان تصریح کرد: خوشبختانه ما با استفاده از ظرفیت های ارایه شده از سوی وزارتخانه همچون بهره مندی از نرم افزارها و سامانه های مختلف موفق شدیم تا در سطح جاده های استان با تحلیل و بهره برداری از داده های بدست آمده، راهکارهای مناسبی را در نظر بگیریم و شاهد کاهش تلفات و تصادفات جاده ای باشیم.

شهامت با تاکید بر این موضوع که روند کاهشی باید حفظ شده و ادامه دار باشد، اظهار داشت: ما با نگاه از زاویه بهره برداران جاده به موضوع می نگریم و کارشناسان ما با تحلیل درستی از داده های به روز سامانه های در حال استفاده، تکنیک های جدیدی را برای ارتقای ایمنی و ترافیک جاده ای ارایه می کنند.گفتنی است در این نشست هم اندیشی مشترک که با حضور دانشجویان و مسئولان دستگاه های اجرایی عضو کمیسیون ایمنی حمل ونقل و ترافیک خراسان رضوی برگزار شد، از ایده های برتر کارگاه تخصصی "نجات، نقش جوانان در ایمنی تردد" که پیش تر در مشهد برگزار شده بود، قدردانی و به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.