| کد خبر: 255074 |

تشویق رانندگان منضبط پایتخت

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: برای مدیریت بهتر و مؤثرتر، باید نوع نگاه مان را عوض کنیم و در این راستا، هدف اولویت دارمان را بشناسیم و میزان دست یابی به آن و شاخص های مورد نیاز را احصاء کرده و آنها را به صورت مرتب و منظم ارزیابی و رصد کنیم.

تین نیوز

سرپرست شرکت کنترل ترافیک تهران گفت: برای مدیریت بهتر و مؤثرتر، باید نوع نگاه مان را عوض کنیم و در این راستا، هدف اولویت دارمان را بشناسیم و میزان دست یابی به آن و شاخص های مورد نیاز را احصاء کرده و آنها را به صورت مرتب و منظم ارزیابی و رصد کنیم. 

به گزارش تین نیوز به نقل از از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسعود طبیبی در سی و هشتمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران با اعلام اینکه برگزاری مناقصات را باید در خدمت اهداف تعیین شده تعریف کنیم نه برعکس، افزود: باید از همه ظرفیت های بخش خصوصی به صورت همزمان استفاده کرده و از واگذاری انحصاری خدمات کلان و حجیم به تک مجموعه ها خودداری کنیم.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد تحول در مدیریت و ضرورت آموزش و بازآموزی مداوم و مرتب نیروی انسانی، اظهار کرد: هدف اصلی شرکت کنترل ترافیک ، استفاده بهینه از ظرفیت شبکه معابر موجود شهر با استفاده از سامانه های حمل و نقل هوشمند و مأموریت مهم آن، شناسایی سریع اتفاقات ترافیکی در شبکه معابر و رفع فوری آنها است.

طبیبی، اطلاع یابی و اطلاع رسانی رخدادهای ترافیکی، هماهنگی های لازم با کاربران درگیر در صحنه و دستگاه های مرتبط خدمات رسان و مدیریت رویدادها را تا زمان رفع آنها از جمله تکالیف و وظایف شرکت کنترل ترافیک برشمرد و گفت: تغییر و تحول نوع نگاه در مدیریت، ضرورتی است که برای تحقق آن و خدمات رسانی هرچه بهتر و بیشتر باید بر انجام شرح وظایف خود متمرکز باشیم.

وی با بیان لزوم تقسیم وظایف میان مراکز کنترل ترافیک، کنترل مرتب و منظم شبکه های کاری مجازی و برپایی کارگاه های حرفه ای آموزشی و بازآموزی برای نیروی انسانی، تصریح کرد: حضور میدانی مدیران و کارکنان شرکت کنترل ترافیک و همچنین، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه در شبکه معابر و شناسایی مسائل و مشکلات ترافیکی با رویکرد ارتباط نزدیک تر با شهروندان، ضرورت دارد.

طبیبی از شرکت کنترل ترافیک به عنوان مجموعه ای نام برد که برای مدیریت پویای جریان ترافیک در شبکه معابر، باید به آمار و اطلاعات دسترسی داشته باشد و به این منظور، هماهنگی با سازمان فاوای شهرداری تهران و سایر نهادهای ضروری است، افزود: وجود یک هیئت مدیره قوی متشکل از اعضای کلیدی حوزه حمل و نقل در کنار مدیرعامل مورد اعتماد، در جبران عقب ماندگی ها و پیشبرد سریع امور، خیلی مؤثر است.

وی لزوم تشویق رانندگان با انضباط و قانون مدار و رفتارهای خوب ترافیکی و ایجاد ارتباط بیشتر و شناخت بهتر شهروندان نسبت به سامانه های هوشمند را مورد تأکید قرار داد و گفت: به این منظور، باید سازوکاری اندیشه شود تا شهروندان منضبط که قانون را رعایت می کنند، مورد تقدیر قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران در خاتمه خاطرنشان کرد: دوربین های ثبت تخلف که ترددها را نیز ثبت می کنند، می توانند به ما بگویند که کدام یک از رانندگان به ازای هر ۱۰۰ بار عبور، هیچ تخلفی از خود بروز نداده اند و به این ترتیب، چنین رانندگانی می توانند مورد تشویق مدیریت شهری قرار گیرند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.