| کد خبر: 255072 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ایستگاه راه آهن خاوران نماد ابر پروژه راه آهن میانه بستان آباد تبریز است

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ایستگاه راه آهن خاوران نماد ابر پروژه راه آهن میانه بستان آباد تبریز بوده و برای بهره برداری از این پروژه و استفاده مردم از این وسیله ریلی، فراهم است .

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ایستگاه راه آهن خاوران نماد ابر پروژه راه آهن میانه- بستان آباد – تبریز بوده و برای بهره برداری از این پروژه و استفاده مردم از این وسیله ریلی، فراهم است .

مسیر تبریز تا تهران ۸ ساعته می‌ شود

 خیرالله خادمی در بازدید از راه آهن ریلی خاوران گفت: برای اجرای این پروژه که از مسیر بستان آباد تا تبریز به طول ۴۴ کیلومتر نزدیک به سه هزار میلیارد تومان از منابع اعتبارات دولت هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ارزش به روز این پروژه نزدیک به شش هزار میلیارد تومان می باشد که می توانیم در روزهای آینده با همکاری وزارت راه و شهرسازی و دستور مقام عالی وزارت و همچنین مسئولین استان و استاندار و معاون عمرانی استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان که با همکاری و پیگیری های پی در پی در هفته های آتی شاهد بهره برداری این پروژه ریلی باشیم.

وی ادامه داد: ایستگاه راه آهن خاوران به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع و با سبک معماری مدرن و توجه به هنر غنی شهر تبریز در این بخش قرار داشته است.

خامدی گفت: بخش سوم راه آهن میانه- بستان آباد - تبریز از ایستگاه خاوران تا ایستگاه فعلی راه آهن تبریز به طول ۲۷ کیلومتر که هدف ترانزیت به اروپا را محقق می کند در آینده نزدیک مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: استان آذربایجان شرقی به دلیل قرار گرفتن در مسیر کریدورهای مهم بین المللی از اهمیت بالایی برخوردار است که از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور می کند که راه آهن بستان آباد-خاوران یکی از بخش های مهم این کریدورها است.

وی در پایان افزود: توسعه خطوط ریلی به منظور بهره گیری هرچه بیشتر از جذب بار کشورهای خارجی و افزایش درآمدهای ترانزیتی یکی از برنامه های اصلی وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۴۰۲ است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 2 0

    همین الان هم خط ترانزیت وصل هست .

    مگر با افتتاح خط جدید ، خط قدیمی دور می اندازند؟؟ اتفاقا بدلیل کاهش ترافیک مسافری بدلیل انتقال به مسیر جدید ، ظرفیت ترانزیت باری خط قدیمی چند برابر هم خواهد شد .


    یعنی شاهد افزایش ظرفیت بار حتی با عدم اتصال ۲۷ کیلومتر مسیر جدید هستیم .


    چون ما به ازای انتقال ترافیک به مسیر جدید ، ظرفیت خط قدیمی هم برای انتقال بار افزایشی خواهد شد .

  • ناشناس 0 0

    ایستگاه خاوران قرار بود هفته دولت سال 1401 یعنی شهریور پارسال افتتاح شود که با 10 ماه تاخیر افتتاح می شود. و به دروغ میکویند راه آهن تبریز میانه افتتاح می شود. در حالی که 27 کیل.متر تا ایستگاه تبریز هنوز بودجه نیز ندارد. حالا آقای خادمی برای منحرف کردن افکار مردم نام ابرپروژه روی ایستگاه میگذارد!!! واقعا خجالت آور است.