| کد خبر: 255056 |

تنوع سوخت مصرفی کشتی های کانتینری جدید

نیلز راسموسن، تحلیلگر ارشد حمل و نقل شرکت BIMCO می گوید که تداوم سفارش ساخت کشتیهای کانتینری با وجود کاهش نرخ کرایه حمل در مسیرهای دریایی مختلف، همچنان ادامه دارد.

تین نیوز

نیلز راسموسن، تحلیلگر ارشد حمل و نقل شرکت BIMCO می گوید که تداوم سفارش ساخت کشتیهای کانتینری با وجود کاهش نرخ کرایه حمل در مسیرهای دریایی مختلف، همچنان ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسام تدبیر، به گفته این تحلیلگر، ثبت سفارش ساخت کشتی های جدید با مجموع ظرفیت حمل ۷.۵۴ میلیون تی ای یو (۲۹ درصد ظرفیت ناوگان موجود)، نشان دهنده یک تغییر قابل توجه در ترکیب ناوگان کانتینری جهان است. 

میزان قراردادهای بسته شده برای ساخت کشتیهای جدید در طول ۳۰ ماه اخیر، با تعداد قراردادهای منعقد شده در طول ۹۰ ماه گذشته مطابقت دارد.

راسموسن اظهار داشت: ما تخمین می زنیم که اسقاط کشتیهای قدیمی در این مدت نزدیک به فقط یک میلیون تی ای یو باشد، بنابراین با توجه به سفارشات جدید، مجموع ظرفیت حمل ناوگان کانتینری جهان به زودی و برای اولین بار از مرز ۳۰ میلیون تی ای یو فراتر می رود؛ که در مقایسه با امروز ۱۶ درصد بیشتر خواهد بود.

بر اساس گزارش BIMCO، تحویل کشتی های جدید بر تعداد انواع سوخت های برای آنها مورد نیاز می افزاید و به زودی شاهد مصرف پنج نوع سوخت مختلف شامل نفت کوره با سولفور کم و زیاد، LNG، متانول و آمونیاک خواهیم بود که می توانند برای به حرکت درآمدن کشتیها مورد استفاده قرار گیرند. این تفاوت در نوع سوخت مصرفی می تواند نحوه محاسبه هزینه تایم چارتر کشتیها را دشوار سازد .

در عین حال، سفارشات جدید، میزان مالکیت خطوط کشتیرانی بر ناوگان فعال در چرخه حمل و نقل کانتینری را افزایش می دهد. 

ده سال پیش، سهم مالکیت خطوط کشتیرانی از ظرفیت ناوگان ۵۰ درصد بود اما اکنون این میزان به ۶۱ درصد رسیده است.

انتظار می رود این سهم در سال های آتی بیشتر افزایش پیدا کند زیرا در حال حاضر ۶۵ درصد ظرفیت کشتیهای سفارش داده شده برای ساخت مستقیما به خطوط کشتیرانی مرتبط است.

راسموسن در پایان گفت: مهمتر از همه این است که کشتی های جدید نسبت به بسیاری از کشتی های موجود در مصرف سوخت کارآمدتر خواهند بود و معرفی سوخت های جایگزین به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کمک می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.