| کد خبر: 254963 |

ال90 ایرانی رونمایی شد

هم زمان به اعلام وصول استیضاح وزیر صمت، رضا فاطمی امین از خودرو جدید سایپا رونمایی کرد.

تین نیوز
هم زمان به اعلام وصول استیضاح وزیر صمت، رضا فاطمی امین از خودرو جدید سایپا رونمایی کرد.
به گزارش تین نیوز به نقل از عصر ایران، این خودرو که بناست توسط پارس خودرو تولید شود در واقع محصول همان پروژه P90 است که چندین سال پیش در سایپا پیگیری می شد و هم اکنون به مرحله تولید رسیده است.

رضا فاطمی امین با حضور در یکی از شرکت های زیر مجموعه گروه خودروسازی سایپا از خودروی جدید این شرکت به  نام «کادیلا» یا همان ال 90 ایرانی رونمایی کرد.

محصول جدید پارس خودرو در نمای بیرونی جلو و عقب خودرو نسبت به ال 90 تغییراتی در چراغ ها و سپر داشته و در نمای داخلی نیز شاهد تغییر فرمان، اضافه شدن پنل تهویه اتوماتیک، صندلی های و جلو آمپر جدید هستیم . همچنین داشبورد این خودرو نیز  مانند خودرو ساندرو شده است. البته به گفته مدیر عامل سایپا با استفاده از  موتور جدید ME16  که امروز خط تولید آن نیز افتتاح شد علاوه بر ال 90 ایرانی با این موتور شاهد تولید ساندرو ایرانی هم خواهیم بود

موتور استفاده شده در این خودرو بر پایه موتور K4M ال نود ساخته شده و راندمان تولیدی آن کمی بیشتر از ال نود است. این موتور 115 اسب بخار با 147 نیوتون متر تولید می کند.

خودروی رونمایی شده توسط گروه خودروسازی سایپا نسخه اولیه این محصول است و هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص این خودرو منتشر نشده است.

رضا فاطمی امین وزیر صمت نیز در مراسم افتتاح خط تولید موتور ME16 و رونمایی از محصولات مرتبط، با اشاره به تولید محصولات جدید در صنعت خودروی کشور، گفت: امسال ۹۹ محصول جدید عرضه می شود که یکی از این محصولات ساندرو ایرانی خواهد بود که البته نام آن هنوز مشخص نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.