| کد خبر: 253631 |

تولید مشترک تندر ۹۰ توسط ایران و روسیه

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از تولید خودروی تندر۹۰ پیشرفته به صورت مشترک با روسیه خبر داد.

تین نیوز

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت از تولید خودروی تندر۹۰ پیشرفته به صورت مشترک با روسیه خبر داد و گفت: این تولید مشترک در فروردین ماه ۱۴۰۲ رونمایی خواهد شد، ضمن اینکه مالکیت این خودرو هم مختص سایپا است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، منوچهر منطقی در پاسخ به این سوال که با توجه به عرضه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو قابل عرضه در طرح یکپارچه خودروهای داخلی، بیش از این تعداد تقاضا ایجاد شود، با توجه به اینکه قرار نیست قرعه کشی انجام شود، تکلیف مازاد تقاضا چه خواهد شد؟ پاسخ گفت: همانطور که تاکید شده است، تقاضایی حذف نخواهد شد؛ قرعه به جهت تعیین نوبت انجام می شود و در صورتی که تقاضا بیش از توان تولید در سال ۱۴۰۱ (که حدودا ۱.۶ میلیون دستگاه خودرو و تا ۱.۸ میلیون دستگاه هم احتمال تولید وجود دارد) باشد، از ظرفیت تولید و فروش در سال ۱۴۰۳ استفاده و نوبت افراد به آن زمان خواهد افتاد. 

وی تاکید کرد: بنابراین ممکن است نوبت تحویل به سال آینده بیفتد، در این صورت چنانچه افراد تمایل به دریافت در نوبت خود باشند، می توانند ادامه فرآیند ثبت نام را انجام دهند اما اگر هم این زمان برایشان طولانی بود و تمایل به انتظار نداشته باشند، می توانند انصراف داده و وجه خود را برداشت کنند.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت در نشست بعد از ظهر امروز (سه شنبه) خود از تولید خودروی تندر ۹۰ پیشرفته به صورت مشترک با روسیه خبر داد و گفت: در حالی که تا پیش از این ۵۰ درصد خودروهای تندر ۹۰ خودکفا شده بود، پس از بررسی ها، این خودکفایی بیشتر شد و محصولی پیشرفته که تغییرات بسیاری نسبت به نسخه سابق دارد، به صورت مشترک با روسیه در دوکشور (شرکت پارس خودرو در ایران و عمرمان در روسیه) تولید می شود و در فروردین ماه ۱۴۰۲ نیز رونمایی خواهد شد. ضمن اینکه مالکیت این خودرو هم مختص سایپا است.

عرضه خودرو در بورس کالا منتفی است

این معاون وزیر صمت در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه روند عرضه خودروها در بورس کالا در سال آینده، گفت: با توجه به نظر شورای رقابت برای عرضه خودروها پس از به روزرسانی قیمت خودروها در سال آینده و نظر بر عرضه به صورت طرح های فروش در نظر گرفته شده (طرح یکپارچه عرضه خودروهای داخلی) و نظر مخالف این شورا با عرضه در بورس، احتمالا بحث عرضه خودروها در بورس کالا در سال ۱۴۰۲، منتفی باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.