| کد خبر: 254798 |

دولت پای کار تکمیل خط ۲ متروی اصفهان است

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای اجرای خط دو قطار شهری اصفهان، دولت در میدان است، زیرا آلودگی هوای کلان شهرهای کشور قابل تحمل نیست و یکی از پروژه هایی که می تواند باعث کاهش این آلودگی شود، ایجاد خطوط مترو است تا شهروندان کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برای اجرای خط دو قطار شهری اصفهان، دولت در میدان است، زیرا آلودگی هوای کلان شهرهای کشور قابل تحمل نیست و یکی از پروژه هایی که می تواند باعث کاهش این آلودگی شود، ایجاد خطوط مترو است تا شهروندان کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، عباس حاج رسولی ها درباره نقش دولت در اجرای ابرپروژه های شهر اصفهان همچون خط دو مترو و رینگ چهارم اظهار کرد: با توجه به اینکه تنها بخشی از رینگ چهارم در محدوده شهر اصفهان قرار دارد، مدیریت شهری وظیفه احداث آن را بر عهده دارد، اما بخشی از آن در محدوده سایر شهرهای کوچک اطراف همچون دولت آباد قرار دارد که اگر دولت بتواند به این شهرداری ها کمک کند اتفاق خوبی است.

وی افزود: در اجرای خط دو قطار شهری، دولت در میدان است، زیرا آلودگی هوای کلان شهرهای کشور قابل تحمل نیست و یکی از پروژه هایی که می تواند باعث کاهش این آلودگی شود، ایجاد خطوط مترو است تا شهروندان کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم به لحاظ مباحث زیست محیطی و آلودگی هوا پیگیر اجرای خط دو متروی اصفهان است و باید برای تحقق قرارداد ۵۹۴ میلیون یورویی با شرکت مپنا نیز کمک کند.

وی با اشاره به موانع کمیسیون در سال ۱۴۰۱ و اقداماتی که عملیاتی نشد، گفت: تنها موردی که پیگیر اجرای آن بودم و بودجه مختصری برای آن در نظر گرفته شد اما عملیاتی نشد، احداث ادامه خیابان زاهد حدفاصل خیابان مسجدسید تا خیابان فروغی است که نیازمند اعتبار است.

حاج رسولی ها ادامه داد: با توجه به اولویت پروژه های قطار شهری و رینگ چهارم برای اجرا، به پروژه های داخل شهر کمتر توجه شده که لازم است این مشکل چندین ساله شهروندان رفع شود؛ برای این پروژه در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری اعتبار لازم در نظر گرفته شده است که امیدواریم اجرا شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایرانی 2 7

    همه هم و غم سران اصفهانیه مملکت افتتاح پروژه تو اصفهانه و انگاری تو این کشور شهری غیر از اصفهان وجود نداره که نیاز یه امکانات داشته باشه...سیستان خوزستان ایلام چهارمحال وووو جزو این کشور نیستن؟ فقط باید کویر اصفهان اباد بشه؟

  • رضا 2 1

    لطفا کمی هم پای کار مترو شهر بهارستان باشید که تبدیل به رویا شده جاده اش هم که ناایمن و شلوغه.خدا وکیلی کسی نیست فکری بکنه

  • ناشناس 3 0

    خط یک را چرا رها کرده آید.یک را تمام کنید بعد بروید سراغ ۲

  • محمد اصفهانی 0 0

    سلام لطفا پروژه امام علی که قرار بود ۳ ساله تکمیل شود و هنوز بعد از ۱۴ سال جواب منطقی به کسبه داده نمیشود و کسبه سر دگرم و اواره هستند را به نتیجه برسانید تا بعدی