| کد خبر: 253508 |

◄ معرفی خطوط برون شهری مترو اصفهان

تمام خطوط مترو اصفهان با خطوط برون شهری این شبکه در ارتباط است و با تکمیل ساخت آن، شهرهای شاهین شهر، بهارستان، خمینی شهر، فلاورجان، فولادشهر، زرین شهر، مبارکه، خوراسگان، مجلسی و شهرهای کوچک بین مسیر به یکدیگر متصل می شوند.

تین نیوز

شهر اصفهان با توجه به بناهای تاریخی فراوان، همه روزه میزبان بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است که اغلب ترجیح می دهند برای تردد از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند. سازمان قطار شهری اصفهان  نیز برای رفاه حال شهروندان و گردشگران اقدام به طراحی و ساخت مترو در خطوط مختلف درون و برون شهری کرده است. 

معرفی خطوط متروی اصفهان

معرفی خطوط مترو شیراز

تمام خطوط مترو اصفهان با خطوط برون شهری این شبکه در ارتباط است و با تکمیل ساخت آن، شهرهای شاهین شهر، بهارستان، خمینی شهر، فلاورجان، فولادشهر، زرین شهر، مبارکه، خوراسگان، مجلسی و شهرهای کوچک بین مسیر به یکدیگر متصل می شوند. 

 خطوط متروی اصفهان برای بخش برون شهری در حال حاضر موارد زیر را شامل می شود:

 

متروی اصفهان- زرین شهر

جاده اصفهان، زرین شهر از مسیرهای پرترددی است که به بهبود کیفیت سیستم حمل ونقل عمومی نیازمند است. برای حل این مسئله خط جدیدی از متروی اصفهان پیشنهاد داده شد که در کنار خط ۳، مسیر میدان آزادی به سمت زرین شهر را پوشش دهد.

این خط از میدان آزادی، شروع می شود و بعد از عبور از فلاورجان، ایمان شهر و فولادشهر به زرین شهر می رسد. مسیر این مترو بعد از خارج شدن از زرین شهر، به کارکنان ذوب آهن هم، سرویس دهی می کند.

خط مترو اصفهان - فلاورجان - فولادشهر - زرین شهر، اولین خط قطار طراحی شده برون شهری اصفهان محسوب می شود؛ اما در حال حاضر طراحی و جانمایی ایستگاه های آن به نتیجه ای نرسیده است. این خط از انتهای خط سه مترو اصفهان آغاز و با طول تقریبی ۵۰ کیلومتر شامل هفت ایستگاه می شود.

 

متروی اصفهان- شاهین شهر

مسیر متروی اصفهان برای تردد مسافران شاهین شهر از ابتدای خط یک شروع می شود و پس از عبور از ایستگاه های داخل شهری، به بختیاردشت و سپس از سمت غرب به شهرستان شاهین شهر می رسد. این خط 9 ایستگاه دارد و ۲۰ کیلومتر طول دارد که ۵٫۵ کیلومتر در محدوده شهر اصفهان و مابقی آن در حوزه شاهین شهر قرار گرفته است. 

 

متروی اصفهان- بهارستان

بهارستان یکی از نزدیک ترین شهرهای اصفهان است. اگرچه برای تردد در این مسیر به صورت دائمی، وسایل حمل ونقل عمومی مانند اتوبوس و تاکسی وجود دارد؛ اما راه اندازی متروی این مسیر، راحتی زیادی برای ساکنان این منطقه ایجاد کرده است.

خط مترو اصفهان که از پایانه صفه در خط یک شروع می شود، ۱۴٫۵ کیلومتر طول دارد که ۴٫۵ کیلومتر در محدوده شهر اصفهان و مابقی آن در حوزه شهر بهارستان قرار گرفته است. این خط شامل چهار ایستگاه می شود و در امتداد جنوبی خط یک مترو اصفهان واقع شده است که پس از عبور از سپاهانشهر به بهارستان می رود. حدود یک سوم مسیر به صورت روباز و مابقی آن در تونل های زیرزمینی خواهد بود
 

متروی بهارستان- مجلسی

مجلسی یکی دیگر از شهرهای اصفهان است که اگرچه فاصله زیادی، حدود ۵۰کیلومتر با اصفهان دارد، اما طرح ساخت متروی بین شهری آن ارائه شده است. این خط در صورت ساخت و راه اندازی از ایستگاه بهارستان آغاز و بعد از گذر از ده سرخ، زیباکنار و مبارکه به سمت مجلسی حرکت می کند و به خط مترو بهارستان - مبارکه - مجلسی شناخته می شود. 

این خط 51 کلیلومتر طول دارد و شامل هشت ایستگاه می شود. فاز اول این خط از کارخانه فولاد مبارکه تا شهر جدید مجلسی می باشد.

 

خط مترو اصفهان - خمینی شهر - نجف آباد

خط مترو اصفهان به نجف آباد شاخه ای دیگر از خط دو مترو اصفهان است که در امتداد خیابان آتشگاه به سمت نجف آباد حرکت می کند. این خط با طول تقریبی ۲۸ کیلومتر و با هشت ایستگاه در مرحله طراحی است.

 

خط مترو بهارستان - شهرضا

خط مترو بهارستان به شهرضا تنها به عنوان طرح مصوبه شورای شهرضا است و هیچ گونه تاییدیه ای از وزارت کشور ندارد. در طرح احتمالی، این خط از امتداد خط مترو اصفهان به بهارستان انشعاب می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضا 6 1

    مترو بهارستان بدلیل جمعیت رو به رو شد ان از واجبات است که باید زود به بهره برداری برسد جاده ناایمن بدون حریم راه و نامناسب اصفهان به بهارستان و تردد کامیونها از این محور لزوم رسیدگی و راه اندازی سریع مترو را میطلبد.ممنون

  • مجتبی 5 5

    اینا چند سال دیگه درست میشه؟ ۱۰ سال یا بیشتر؟

  • امیر 6 2

    چرا متروی. شهرک سیمرع وگز وبرخوار. که جمعیت زیادی دارند کشیده نمی شود با اینکه هزینه کمی هم دارد ورو کار است اینها خط مستقیم ملک شهر را به طور اتفاقی کج بسمت شاهین شهر بردهاند بجا است مسولین فکری بحال این پناطق بکنند

  • محمد 4 16

    زنده باد جمهوری اسلامی ایران

  • ناشناس 4 0

    به عمر ما کفاف میده این مترو ها

  • ارش 2 0

    وقتی متروی اصفهان که از سال ۱۳۴۰ ایدش بوده ۱۳۹۴ افتتاح شده تازه فقط خط یک مابقی تا سال ۱۴۵۰ هم تموم نمیشه واقعااا متاسفم برای این همه پیشرفت

  • عبدالله کاظمی 1 0

    چرا شهر داری فکری به حال این مردم نمیکنه ؟
    چرا اقدام جدی در مورد مترو شاهین شهر
    اصفهان دیده نمیشه
    از شهردار اصفهان و شاهین شهر انتظار داریم هر چه زودتر مشکل تردد مردم شاهین شهر اقدام کنن ممنون از کسانی
    که دراین امر اقدام میکنن

  • ناشناس 0 0

    منتظر هستم مترو شاهین شهر به بهره برداری برسد انشالا

  • ناشناس 0 0

    خط متروی شهر مجلسی کی به بهره برداری میرسد چرا مسولین هیچ رسیدگی نمی کنند

  • شهین 0 0

    سلام مدت 10 سال است که می خواهن مترو فولادشهر اصفهان را بسازن !!!
    پس چی شد . مدت 30سال است که با مینی بوسهای زمان رضا شاه تردد می کنیم !!!! واقعا خجالت داره !!! ژاپنی ها 2 ماهه این خط را می سازن !!!!متاسفم