| کد خبر: 254459 |

رشد ۴۸ درصدی تردد ناوگان ترانزیتی از پایانه‌ های مرزی خراسان رضوی طی سال ۱۴۰۱

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان ترانزیتی ورودی و خروجی از مجموع ۳ پایانه مرزی فعال استان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن حدود ۴۸ درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان ترانزیتی ورودی و خروجی از مجموع ۳ پایانه مرزی فعال استان طی سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن حدود ۴۸ درصد افزایش یافته است.

جعفر شهامت درخصوص میزان ترانزیت در خراسان رضوی طی سال گذشته اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ باتوجه به رفع محدودیت های کرونایی و افزایش ظرفیت پذیرش ناوگان و نیز پیگیری های صورت گرفته بیش از ۳۱۴ هزار دستگاه کامیون حامل ۴ میلیون و ۳۰۲ هزار تن بار صادراتی، وارداتی و ترانزیتی از ۳ پایانه مرزی دوغارون، لطف آباد و سرخس تردد داشته است.

وی افزود: تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۷۴ هزار و ۷۰۲ دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با ۱۶۸۰ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۲ و ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

شهامت تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۸ هزار دستگاه کامیون حامل ۵۴۷ هزار تن کالای ترانزیتی از این ۳ پایانه مرزی وارد کشور شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ از لحاظ تردد ۴۲ درصد رشد داشته است.

وی همچنین بیان کرد: در همین مدت بیش از ۹۰ هزار دستگاه کامیون حامل یک میلیون و ۸۶۱ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق پایانه های مرزی استان از کشور خارج شده است که با رشد ۵۰ درصدی همراه بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: تردد ناوگان ترانزیت ورودی و خروجی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن به ترتیب ۵۶ درصد و ۷۰ درصد افزایش داشته است.

شهامت افزود: میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج ۵۲۶ دستگاه و میانگین تردد روزانه از مرزهای مشترک با ترکمنستان ۶۱۷ دستگاه است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیشترین افزایش در ترددهای ترانزیتی مربوط به پایانه مرزی لطف آباد و بیشترین افزایش در تردد محمولات واردات و صادرات مربوط به پایانه مرزی سرخس است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان وی گفت: امید است با توجه به هدف گذاری های صورت گرفته در سال گذشته مبنی بر ازسرگیری ترددهای حمل یکسره به ترکمنستان و ماوراء آن و توافقات با طرف مقابل در قالب کمیته مشترک حمل و نقل جاده ای و نیز بازگشایی مجدد مرز باجگیران روند افزایشی در کلیه رویه های حوزه حمل و نقل بین المللی استان در سال جدید ادامه داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.