| کد خبر: 253372 |

◄ معادله لاستیک با دلار چگونه متورم می شود؟

شماری از رانندگان و کامیونداران بر این باورند که محاسبات دوره های مختلف نشان می دهد لاستیک بیش از ۳۰ درصد هزینه تمام شده تن کیلومتر را به خود اختصاص می دهد.

تین نیوز

شماری از رانندگان و کامیونداران بر این باورند که محاسبات دوره های مختلف نشان می دهد لاستیک بیش از ۳۰ درصد هزینه تمام شده تن کیلومتر را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش تین نیوز ، آرش جلیلی با تاکید بر این موضوع در شبکه های اجتماعی نوشت: در حال حاضر با فرض هر تریلی ۱۸ چرخ،  برای محاسبه هزینه تمام شده لاستیک با احتساب ارزانترین نوع لاستیک ارقام زیرحاصل می شود:

- هزینه خود لاستیک: ۹* ۱۵= ۱۳۵ میلیون 

- هزینه تیوب و نوار : ۱۸* ۲= ۳۶ میلیون

- هزینه خدمات ۵ بار برای هر چرخ در هر دوره + ۱۸*۵*۰/۲۵ = ۲۲.۵ میلیون

این راننده فعال در بخش حمل و نقل جاده ای کالا عنوان کرد: بر اساس محاسبات بالا، جمع هزینه لاستیک در هر دوره نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان است.

جلیلی گفت: کارکرد هر دوره لاستیک  ۱۵ تومانی زیر کامیون ۱۸ چرخ، بدون حادثه و ترکیدن ۱۰۰ هزار کیلومتر است که اگر  200 میلیون تقسیم بر ۱۰۰ هزار کیلومتر بشود، حاصل آن کیلومتری ۲۰۰۰ تومان هزینه لاستیک خواهد بود.

این راننده کامیوندار دانش آموخته مهندسی،  افزود: با توجه به اینکه در کشور ما قیمت لاستیک توسط انجمن لاستیک تعیین شده و آنان نیز هر وقت احساس فشار کنند با یک جلسه توجیهی، ۲۰ درصد و بیشتر قیمت لاستیک را افزایش می دهند، لذا در آینده با توجه به جهش قیمت دلار هزینه هر کیلومتر لاستیک نیز به ۴۰۰۰ تومان بالغ خواهد شد.

جلیلی تاکید کرد: این بدان معنی است که هر کیلومتری که یک راننده کامیون طی می کند ۴ هزار تومان برای لاستیک باید ذخیره  کند.

او افزود: برای مثال هر سرویس اصفهان به بندرعباس 8 میلیون و 800 هزار تومان هزینه لاستیک دارد.

وی خاطرنشان کرد: یعنی یک راننده کامیون باید  ۹ میلیون تومان فقط برای لاستیک کنار بگذارد و این هم در شرایطی است که لاستیک نترکد و به طور معمولی صاف بشود. آیا در چنین شرایطی کرایه ها می صرفد؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.