با هدف تسهیل در دسترسی به سامانه شکایات مسافران جاده ای انجام می شود ؛
نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به سامانه شکایت در داخل اتوبوس ها
به منظور اطلاع رسانی و تسهیل دسترسی به سامانه کاربردی(وب اپ) شکایت مسافران که برای اولین طراحی و در نوروز سال جاری در اختیار عموم قرار می گیرد، تمامی شرکت ها و موسسات حمل و نقل برون شهری بخش مسافری کشور ملزم به درج پلاک وسیله نقلیه و راهنمای نحوه ارتباط با سامانه، در داخل وسایط نقلیه تحت پوشش خود می باشند.
به منظور اطلاع رسانی و تسهیل دسترسی به سامانه کاربردی (وب اپ) شکایت مسافران که برای اولین طراحی و در نوروز سال جاری در اختیار عموم قرار می گیرد، تمامی شرکت ها و موسسات حمل و نقل برون شهری بخش مسافری کشور ملزم به درج پلاک وسیله نقلیه و راهنمای نحوه ارتباط با سامانه، در داخل وسایط نقلیه تحت پوشش خود می باشند.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای با تاکید بر این که که این سامانه با همکاری دفتر حمل و نقل مسافر و مرکز مدیریت راه های کشور طراحی شده است، اظهار داشت: تهیه و نصب پلاک و راهنمای نحوه دستیابی مسافران به وب اپ شکایت مسافری در داخل اتوبوس ها به استان های سراسر کشور ابلاغ شده است.
وی افزود: این اقدام با توجه به ضرورت ایجاد پل ارتباطی میان مسافران و مراجع رسیدگی و پاسخگویی به شکایات مسافرانی که از ناوگان عمومی استفاده می نمایند، همچنین به منظور درج و پیگیری شکایات و اطلاع رسانی به مخاطب از نحوه پیگیری شکایت و پاسخگویی طی مراحل مختلف سفر (قبل از سفراعم از خرید بلیت و نحوه ارائه خدمات شرکت در مبداء - حین سفرشامل خدمات ناوگان ، توقف جهت اقامه نماز و صرف غذا، نحوه رعایت قوانیین رانندگی - بعد از سفر توقف در مقصد اصلی مندرج در بلیت و... ) صورت می گیرد.
به گفته وی احترام به حقوق شهروندان و خدمات گیرندگان و رعایت اصول مشتری مداری در چارچوب منشور حقوق مسافر، از دیگر اهداف انجام این کار است.
وی خاطرنشان کرد: در این راهنما، اطلاعات لازم از جمله لینک دستیابی به سامانه و شماره تماس مسئول پاسخگوی شرکت مسافربری به صورت بارکد دوبعدی (QR –CODE ) بر روی بلیت مسافران چاپ می گردد.
شهرکی ادامه داد: همچنین در خصوص بلیت های الکترونیکی و پیامکی لینک دستیابی به مسیر و سامانه در انتهای پیامک در دسترس مسافران قرار خواهد گرفت.
به گفته وی این وب اپ از طریق ایجاد اتصال فوری و برخط با سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فعال خواهد شد. یک مسیر واحدی در ثبت و رسیدگی به شکایات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور است.
به گزارش سازمان راهداری و حمل نقل جاده ای لازم به ذکر است سایر راه های ارتباطی نظیر تماس مستقیم با سامانه تلفنی ۱۴۱ و ارسال پیامک به سامانه ۲۰۰۰۱۴۱ این سازمان ، همچنان به قوت خود باقی است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.