| کد خبر: 253103 |

نظارت بر پیش فروش بلیت ناوگان حمل ونقل مسافر در دستور کار قرار گرفت

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، آغاز سفرهای نوروزی و پیش فروش بلیت اتوبوس در سراسر کشور با صدور بخشنامه ای نظارت و بازرسی از مراکز فروش بلیت را در دستور کار ادارات کل صمت استان ها قرار داد.

تین نیوز

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در اطلاعیه ای اعلام با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، آغاز سفرهای نوروزی و پیش فروش بلیت اتوبوس در سراسر کشور با صدور بخشنامه ای نظارت و بازرسی از مراکز فروش بلیت را در دستور کار ادارات کل صمت استان ها قرار داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، این نهاد در اطلاعیه ای اعلام کرد: با نزدیک شدن ایام پایانی سال و موج سفرهای نوروزی، سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ابلاغ بخشنامه ای به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان ها متذکر گردید با رصد و نظارت متناسب با شرایط فعلی و اهتمام مضاعف توجه ویژه به موضوع نظارت بر حمل و نقل درون شهری و برون شهری اعم از اتوبوسرانی و تاکسیرانی و پایانه های مسافربری را در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: براساس این دستورالعمل، ضروری است سازمان های صمت به منظور جلوگیری از سوءاستفاده افراد خاطی و افزایش غیرقانونی قیمت ها و ساماندهی حمل و نقل عمومی برون شهری و درون شهری و با هدف صیانت از حقوق مصرف کنندگان، ضمن بسیج کلیه امکانات و مقدورات استان و استفاده حداکثری از قوا و ظرفیت موجود و با همکاری و هماهنگی دستگاه های ذی ربط استانی از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره کل تعزیرات حکومتی و پلیس راه استان، اقدام لازم را به عمل آورند.

در انتهای این اطلاعیه تاکید شده است: در این طرح عملیاتی با اتخاذ تمهیدات لازم نظارت های محسوس و نامحسوس از پایانه های مسافری استان ها و مراکز فروش بلیط در نظر گرفته شود و در صورت احراز هرگونه تخلف و تخطی از ضوابط قانونی در این حوزه، برخورد قانونی مؤثر و بازدارنده معمول و نتیجه کار به این سازمان اعلام شود. همچنین سامانه ۱۲۴ در تمام اوقات نسبت به دریافت گزارش های مردمی به صورت فعال اقدام می کند. در همین راستا مسافران و گردشگران می توانند شکایات و انتقادات خود درباره ی نحوه عملکرد مراکز فروش بلیط پایانه های مسافربری را از این طریق در همه استان ها به اطلاع مسئولان برسانند تا رسیدگی لازم صورت گیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.