| کد خبر: 252903 |

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛

پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد شاهکار مهندسان ایرانی است

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه مراسم روز مهندس که در هتل المپیک برگزار شد، با اشاره به این که پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد شاهکار مهندسان ایرانی است، گفت: یکی از تخصصی ترین اجزای صنعت هوانوردی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است که بار عمده مسئولیت آن بر دوش مهندسان است.

تین نیوز

عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه مراسم روز مهندس که در هتل المپیک برگزار شد، با اشاره به این که پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد شاهکار مهندسان ایرانی است، گفت: یکی از تخصصی ترین اجزای صنعت هوانوردی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است که بار عمده مسئولیت آن بر دوش مهندسان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی اصغر باریکانی مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت فرودگاه ها در مراسم گرامیداشت روز مهندس که در هتل المپیک برگزار شد، گفت: پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد شاهکار مهندسان ایرانی است.

باریکانی اظهار کرد: خوشبختانه به نحو مطلوبی از عوامل پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد قدردانی شده است، اما شاید هیچ کس مثل خلبانان و شرکت های هواپیمایی اهمیت این پروژه را درک نکند.

وی با بیان این که مهندسان باید قدر خودشان را بدانند، خاطرنشان کرد: یکی از تخصصی ترین اجزای صنعت هوانوردی، شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است که بار عمده مسئولیت آن بر دوش مهندسان است.

 

آشنایی با طراحی و مدل های نوین و روز دنیا نتیجه ماندگارتری می دهد 

 علی قاسم زاده عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این مراسم گفت: معیشت، رفاه و آسودگی خاطر کارکنان همیشه در اولویت مدیران شرکت فرودگاه ها قرار دارد و در همین راستا ما به دنبال اجرای قانون خاص هستیم.

وی با بیان این که با دغدغه های کارمندان آشنایی داریم، افزود: قانون خاص شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران پس از تصویب در سازمان استخدامی، تا حد زیادی می تواند برطرف کننده دغدغه کارکنان باشد.

عضو هیات مدیره شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با اشاره به اهمیت به روز بودن مهندسان در شرکت فرودگاه ها گفت: هرچه با طراحی و مدل های نوین و روز دنیا آشنایی داشته باشید، نتیجه ماندگارتری خواهید داشت.

قاسم زاده گفت: از مهندسان شرکت انتظار داریم تا علاوه بر حیطه تخصصی خود، بر قوانین و مقررات حاکم بر کار و قرارداد نیز تسلط کافی داشته باشند.

 

۴۰ پروژه عمرانی به بهره برداری رسید

در ادامه این مراسم  محمدرضا زحمتکشان مدیرکل عمران و توسعه شرکت فرودگاه ها طی سخنانی گفت: با جذب سه هزار میلیارد تومان اعتبار، حدود ۴۰ پروژه عمرانی به بهره برداری رسیده است.

زحمتکشان افزود: ۷۳ هزار متر مربع به فضای ترمینالی فرودگاه های کشور و همچنین ۲۶ موقعیت پارک هواپیما به آمار موقعیت های قبلی افزوده شده است.

وی با بیان این که ۱۱ میلیون مسافر به ظرفیت سالانه شرکت فرودگاه ها اضافه شده است و مردم خدمات بیشتری را دریافت می کنند، گفت: پروژه های عمرانی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران هرگز تمام شدنی نیست و مسیر توسعه همچنان ادامه دارد.

مدیرکل عمران و توسعه شرکت فرودگاه ها گفت: اگر توسعه و آبادانی فرودگاه ها را می خواهیم، باید به دغدغه های مهندسان این حوزه توجه کنیم که مهم ترین آن ها بحث داشتن جایگاه مشخص در ساختار شرکت و ارتقای جایگاه شغلی است.

 

رعایت اخلاق مهندسی از الزامات فعالیت عمرانی است

سیدرضا احمدیان رئیس هیئت بازرسی مستقر در شرکت فرودگاه ها نیز در مراسم گرامیداشت روز مهندس گفت: رعایت اخلاق و استانداردهای مهندسی در زمان کم، قیمت کم و کیفیت بالا، از الزامات فعالیت عمرانی است.

احمدیان با بیان این که مهندسان در انجام پروژه ها، حفظ شان مردم را در دستور کار قرار دهند، گفت: مطالعات طرح جامع و اقدامات شکلی سازمان بازرسی کشور، از جمله مباحثی است که باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیران از هرگونه اعمال رفتار سیاسی در پروژه ها خودداری کنند و مراقب اتلاف منابع کشور باشند.

در انتهای این مراسم میرسعید صفی نیا، مدیرکل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی سخنرانی مختصری داشت و ضمن محترم دانستن مهندسان شرکت فرودگاه ها، بر رعایت اخلاق مهندسی از سوی آن ها تاکید کرد.

وی همچنین در حمایت از مهندسان، مطالبات آن ها بازگو کرد و خواستار برآورده کردن آن ها شد.

همچنین در قسمتی از این مراسم، همسر شهید محمود رضوی پس از  قدردانی از سوی مدیران شرکت فرودگاه ها، اظهار کرد: شهید رضوی در کار و زندگی شخصی همواره یاد خدا را در خاطر داشت و به یاد خدا بودن را به دیگران نیز سفارش می کرد

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    از تلاش مهندسین شاه کار، راضی به دوش گرفتن بارها نیستیم. از طرف جمعی از گاری داران محوطه فرودگاه