| کد خبر: 252898 |

افتتاح شبکه ملی راه آهن امارات توسط شیخ محمد بن راشد+ فیلم

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی، روز پنجشنبه از راه اندازی شبکه راه آهن ملی خبر داد.

تین نیوز

 شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی، روز پنجشنبه از راه اندازی شبکه راه آهن ملی خبر داد.

به گزارش تین نیوز ، شیخ محمد در توییتر خود نوشت: «این امر با حمایت ۱۸۰ مقام فدرال و محلی که بیش از ۱۳۳ میلیون ساعت با یکدیگر همکاری کردند، به رهبری شیخ ذیاب بن محمد بن زاید انجام شد.

این شبکه یک پروژه توسعه بلندپروازانه است که چهار بندر بزرگ کشور و هفت امارت را به یک شبکه راه آهن متصل می کند، که یکی از بزرگترین پروژه های زیربنایی در منطقه را تشکیل می دهد. عملیات قطار باری در تمام امارات راه اندازی شده است و می‌ تواند سالانه ۶۰ میلیون تن کالا را تا سرعت ۱۲۰ کیلومتر در ساعت جابجا کند. این شبکه متشکل از ناوگانی متشکل از ۳۸ لکوموتیو و بیش از ۱۰۰۰ واگن با قابلیت حمل انواع کالا می باشد.

این پروژه تا سال ۲۰۵۰، ۲۰۰ میلیارد درهم به اقتصاد ملی کمک خواهد کرد، همچنین می‌تواند ۸ میلیارد درهم در هزینه های تعمیر و نگهداری جاده ها صرفه جویی و ۲۳ میلیارد درهم درآمد گردشگری ایجاد کند.

این پروژه همچنین از اهداف توسعه پایدار امارات متحده عربی حمایت می کند و با کاهش انتشار کربن در جاده ها به میزان ۲۱ درصد و کاهش انتشار سرانه حمل و نقل جاده ای تا سال ۲۰۵۰، به دستیابی به صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ کمک می کند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: کانال اطلاع رسانی ایرانیان مقیم امارات

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.