| کد خبر: 252849 |

پیشنهاد سازمان بنادر و دریانوردی برای ایجاد خط کشتیرانی منظم و مشترک بین ایران و قزاقستان در دریای خزر

«علی‌اکبر صفایی» در دیدار سفیر قزاقستان، با بیان آمادگی ایران برای واگذاری پیمانکاری انجام عملیات بندری در بنادر شمالی و جنوبی کشور به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قزاقستانی، راه‌اندازی زنجیره تامین و لجستیک دریایی را در راستای تامین منافع بلندمدت بین دو کشور ارزیابی کرد.

تین نیوز

«علی‌اکبر صفایی» در دیدار سفیر قزاقستان، با بیان آمادگی ایران برای واگذاری پیمانکاری انجام عملیات بندری در بنادر شمالی و جنوبی کشور به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی قزاقستانی، راه‌اندازی زنجیره تامین و لجستیک دریایی را در راستای تامین منافع بلندمدت بین دو کشور ارزیابی کرد.

 به گزارش تین نیوز به نقل  از سازمان بنادر و دریانوردی ، معاون وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این دیدار که «مجید صمدزاده صابر» سفیر ایران در قزاقستان نیز به صورت ویدئو کنفرانس در آن حضور داشت، تاکید کرد: هرگونه سرمایه گذاری شرکت‌های قزاقستانی در بنادر شمال و جنوب ایران، تحت پشتیبانی قانون حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی قرار می گیرد.

 مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به پیشنهاد تشکیل خط کشتیرانی مشترک و منظم بین تهران و آستانه در دریای خزر، تاکید کرد: با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی منطقه و برنامه‌های روسیه برای توسعه روابط با کشورهای جنوب خلیج فارس، لازم است هر چه سریع‌تر به یک برنامه اقدام مشترک در حوزه تجارت دریایی دست پیدا کنیم.

«آسخت اورازبای»، سفیر قزاقستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سفر هیات‌های کارشناسی قزاقستان به ایران برای بازدید از امکانات و تجهیزات بنادر امیرآباد و شهید رجایی طی یک سال گذشته، از در دست بررسی بودن چگونگی سرمایه‌گذاری شرکت‌های قزاقستانی در بنادر ایران خبر داد.

 اوزاربای از علاقه‌مندی دولت قزاقستان برای توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی با کشورهای منطقه از طریق بنادر ایران خبر داد و اظهار داشت: راهبرد اتصال به آب‌های آزاد، یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی آستانه محسوب می‌شود، بنابراین دولت قزاقستان نیز به دنبال اجرایی‌سازی هر چه سریع‌تر پروژه همکاری لجستیکی با ایران است.

سفیر قزاقستان در تهران خاطرنشان کرد: در سیاست خارجی قزاقستان علاوه بر ایران، تلاش می‌کنیم روابط خوب با کشورهای منطقه از جمله ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، آذربایجان و ترکمنستان را حفظ کنیم.

 لازم به ذکر است که در حال حاضر کشتیهای کشتیرانی دریای خزر بین بنادر امیرآباد، انزلی، نوشهر و بندر آکتائوی قزاقستان برای حمل انواع بارهای عمومی، غلات و سایر کالاهای اساسی، کانتینر و خودرو در تردد هستند. 

با مشارکت بخش خصوصی نیز از دو ماه پیش یک سرویس حمل منظم کانتینر و خودرو بین بنادر آستارای ایران و آکتائوی قزاقستان برقرار شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مگر تاحالا نبوده؟