| کد خبر: 252504 |

ابلاغ مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی به وزارت راه:

◄ اتمام پروژه راه آهن رشت - کاسپین تا پایان سال

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تصویب 2 طرح اولویت دار این ستاد در حوزه وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت، مصوبه مربوط به چگونگی اجرای این طرح ها را ابلاغ کرد.

تین نیوز

ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با تصویب 2 طرح اولویت دار این ستاد در حوزه وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت، مصوبه مربوط به چگونگی اجرای این طرح ها را ابلاغ کرد.

به گزارش تین نیوز، بر اساس آن چه در ابلاغیه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی آمده است، طرحی که در حوزه وزارت راه و شهرسازی تصویب شده «جهش کریدور ترانزیتی شمال جنوب» است که در 6 بخش دنبای می شود.

اقداماتی که بر اساس این مصوبه باید برای اجرای طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال جنوب صورت گیرد، عبارتند از :

- احداث راه آهن رشت آستارا

- تکمیل راه آهن چابهار زاهدان

- احداث  راه آهن زاهدان سرخس

- دو خطه سازی راه آهن  سرخس بافق

- تکمیل راه آهن رشت کاسپین

- یکپارچه سازی مدیریت ترانزیت و افزایش بهره وری خطوط فعلی کریدور ترانزیتی شمال جنوب شامل رشت آستارا، اینچه برون تهران، تهران بافق، سرخس بافق، بافق بندر شهید رجایی و خطوط جدید الاحداث با هدف رشد ظرفیت ترانزیتی کریدوری به 30 میلیون تن در سال.

گزارش خبرنگار ما حاکی است: در ادامه این مصوبه، وزارت راه شهرسازی مکلف شده است؛ برآورد دقیق مالی و درصد پیشرفت کنونی و زمانبندی اجرای پروژه های احداث رشت آستارا، تکمیل راه آهن چابهار زاهدان، احداث  راه آهن زاهدان - سرخس، دو خطه سازی راه آهن  سرخس - بافق و  تکمیل راه آهن رشت - کاسپین از طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال جنوب را به همراه فهرستی از موانع و مسایل هر پروژه تهیه و ارایه کند.

به گزارش تین نیوز، بر اساس این مصوبه، تهیه برنامه عملیاتی سه ساله به منظور یکپارچه سازی مدیریت ترانزیت و افزایش بهره وری خطوط قبلی و خطوط جدید در طرح جهش کریدور ترانزیتی شمال جنوب با هدف رشد ظرفیت ترانزیتی کریدور به 30 میلیون در سال نیز، بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.

طبق این مصوبه، سازمان برنامه و بودجه باید نسبت به تامین کل منابع لازم برای تکمیل راه آهن رشت کاسپین ظرف مدت حداکثر 2 هفته و وزارت راه و شهرسازی نسبت به اتمام این پروژه تا پایان سال جاری اقدام نماید.

همچنین وزارت راه و شهرسازی به منظور اجرای پرژه های احداث راه آهن رشت آستارا، تکمیل راه آهن چابهار زاهدان و احداث راه آهن زاهدان سرخس از طریق ترک تشریفات اقدام کند.

مخبر 3

مخبر 4

نامه مخبر 1

downloadFile
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.