| کد خبر: 252323 |

برنامه‌ریزی حمل‌ و نقل نیازمند نگرشی جامع است

یک کارشناس ارشد شهرسازی گفت: برنامه ریزی حمل ونقل نیازمند نگرش جامع و یکپارچه است و نگرش موضوعی به حمل ونقل نمی تواند کارگشا باشد.

تین نیوز

یک کارشناس ارشد شهرسازی گفت: برنامه ریزی حمل ونقل نیازمند نگرش جامع و یکپارچه است و نگرش موضوعی به حمل ونقل نمی تواند کارگشا باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فرزاد مؤمنی اظهار کرد: اثرات و نقش مهم حمل ونقل و ترافیک در شئون مختلف فردی و اجتماعی شهروندان، امری واضح و انکارناپذیر است.

وی افزود: مشکلات ناشی از نارسایی ها و کمبودهای موجود در مجموعه امکانات و تشکیلات حمل ونقل در بیشتر شهرهای کشور به صورت مشهود نظیر تراکم سنگین ترافیکی، تصادفات و اثرات مخرب زیست محیطی یا به صورت غیرمشهود نظیر اثرات سو اقتصادی- اجتماعی و فرهنگی وجود دارد.

این کارشناس ارشد شهرسازی خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت و میزان تولید وسایل نقلیه موتوری از یک سو و رشد روزافزون استفاده از وسایل نقلیه شخصی از سوی دیگر، سبب تراکم ترافیک و مشکلات فراوانی در سطح معابر شبکه های شهری شده است، به خصوص آنکه بسیاری از این معابر متناسب با میزان خودروهایی که از آنها تردد می کنند طراحی نشده اند، در چنین شرایطی مدیریت ترافیک شهر اهمیت زیادی دارد.

مؤمنی با تاکید بر اینکه راهکارهای مدیریت ترافیک بر جریان ترافیک در شبکه های درون شهری باید بررسی شود، تصریح کرد: بررسی راهکارهای مدیریت ترافیک در بافت مرکزی شهرها و ارائه پیشنهادات جهت کنترل و مدیریت ترافیک نیازمند توجه است.

وی اضافه کرد: با استفاده از راهکارهای مدیریت ترافیک و ارائه راهبردها می توان بخش مهمی از معضلات ترافیکی بافت مرکزی شهر را به حداقل ممکن رساند.

این کارشناس شهرسازی تاکید کرد: در ایران با افزایش تعداد خودروها، ترافیک هر روز سنگین تر می شود و بیشتر راه حل های ارائه شده از سوی ارگان های مختلف که براساس تأمین اهداف آن سازمان انجام شده نیز نتایج مطلوبی در برنداشته است.

مؤمنی گفت: نگرش موضوعی به حمل ونقل نمی تواند کارگشا باشد؛ برنامه ریزی حمل ونقل نیازمند نگرش جامع و یکپارچه است، در این نگرش نه تنها تأسیسات فیزیکی ترافیکی مانند راه های سواره رو، مسیرهای عبور پیاده، مناطق مخصوص پیاده رو، مسیرهای ریلی، فرودگاه ها ، ترمینال ها و پارکینگ ها مشخص می شود، بلکه مناطق گوناگون شهری از نظر کاربری مسکونی، تجاری، مناطق ویژه کار، خرید و تفریح به منظور ارائه راهکاری مناسب در دسترسی راحت، مدنظر قرار می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.