| کد خبر: 252305 |

ترمینال سبز دوستدار محیط زیست

◄ ساخت باغ فرودگاه در چین

معماران، محوطه سازی سبز را در داخل ترمینال جدید در نظر گرفته اند تا یادآور "باغ شهر" چانگچون باشد.

تین نیوز

معماران، محوطه سازی سبز را در داخل ترمینال جدید در نظر گرفته اند تا یادآور "باغ شهر" چانگچون باشد.

به گزارش تین نیوز، گروه معماری MAD، طرح پیشنهادی خود را برای مسابقه بین المللی طراحی ترمینال 3 فرودگاه بین المللی چانگچون در چین ارائه کرد. این پیشنهاد با همکاری موسسه طراحی و برنامه ریزی فرودگاه چین و موسسه طراحی معماری پکن در حال انجام است.

شهر چانگچون، واقع در منطقه شمال شرقی چین و زیستگاه بیست و سه میلیون نفر، قرار است بزرگترین فرودگاه این منطقه را با مساحت 177.6 هکتار و مساحت کل 270 هکتار داشته باشد. انتظار می رود که ترمینال جدید پس از افتتاح، سالانه 22 میلیون نفر مسافر را از طریق پنجاه و چهار گیت مستقر در این ترمینال سبز جابجا کند. این شهر چین توسط منابع طبیعی فراوان احاطه شده است، مانند جنگل های انبوه در شمال شرق آسیا که یک قطب بین المللی محیط زیست در آن منطقه به حساب می آید.

E2C2404A-FAA1-46E4-A4D6-6F3B267075E9

ترمینالی به شکل پر شناور

معماران گروه MAD، ترمینال جدید فرودگاه چانگچون را با فضایی آرام و دعوت کننده، هم از راه دور و هم از داخل، متصور شده اند. هنگامی که مسافران از ایستگاه قطار یا پارکینگ وارد فرودگاه می شوند، با شکل منحصر به فرد ترمینال شبیه به یک "پر شناور" که یادآور هواپیماهایی که در طول روز به گیت های این باغ فرودگاه متصل و یا جدا می شوند مورد استقبال قرار می گیرند. 

فرودگاه چین (5)

فرودگاه چین (6)

معماران، محوطه سازی سبز را در داخل ترمینال جدید در نظر گرفته اند تا یادآور "باغ شهر" چانگچون باشد. با نزدیک شدن به ترمینال، مسافران با انبوهی از جنگل ها، دریاچه ها، مراتع و تپه های متعدد روبرو می شوند، در حالی که فضای داخلی فرودگاه دارای باغی مملو از درختان، بوته ها و آب نماهایی است که همگی یادآور محیط زیست بومی منطقه هستند. 

فرودگاه چین (4)

سقف پر شکل سالن خروج این امکان را فراهم می کند تا نور طبیعی به فضای داخلی ترمینال سرازیر شده و فضایی روشن و جذاب ایجاد کند که تا باغ های داخل ترمینال امتداد یابد. سازه ساختمان نیز از الگوی ریتمیک پوسته سقف پیروی می کند و در نهایت مسافران را به سمت نورگیرهای مرکزی هدایت می کند. 

فرودگاه چین (2)

بر اساس اعلام تیم معماران، رویکرد طراحی سبز در داخل ترمینال جدید آن هم در مقیاس انسانی، پاسخی است به نیاز همیشگی انسان برای پیوند با گیاهان و فضای سبز .

CB1AD976-E23B-4E89-B8F7-3CDCA565F672

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.