| کد خبر: 251693 |

◄ دولت ها و مدیران انتصابی؛ عامل ورشستگی صندوق بازنشستگان

چندی پیش سخنان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان رسانه ای شد این در حالی است که در روزهای اخیر اعتراضات بازنشستگان به شرایط حقوقی خود باردیگر آغاز و تجمعاتی از سوی آنان در نقاط مختلف کشور برگزار شده است.

تین نیوز

چندی پیش سخنان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان رسانه ای شد این در حالی است که در روزهای اخیر اعتراضات بازنشستگان به شرایط حقوقی خود باردیگر آغاز و تجمعاتی از سوی آنان در نقاط مختلف کشور برگزار شده است.

به گزارش تین نیوز ، بر اساس آنچه در رسانه ها آمده است؛ حسین رجایی نماینده مردم لنجان در اظهارات خود که در رسانه ها نیز بازتاب فراوانی داشت، گفته بود: باید برای متناسب‌ سازی صندوق‌ های مختلف کشوری و لشکری ملاحظاتی را رعایت کنیم که علاوه بر پرداخت حقوق مطلوب به بازنشستگان، آینده این صندوق‌ ها را نیز مدنظر قرار دهیم، از طرفی توقع بیجا هم ایجاد نکنیم که بازنشستگان پیگیر مطالباتشان شوند اما توانایی مالی لازم برای تحقق آنها وجود نداشته باشد که تبعات آن بروز موجی از نارضایتی بین این قشر خواهد بود.

محمود حشمتی بازنشسته راه آهن و عضو کانون بازنشستگان راه آهن در مورد این اظهارات حسین رجایی نماینده مردم لنجان خطاب به وی گفت: شما نگران صندوق بازنشستگان کشوری هستید که ورشکسته نشود، آیا می دانید اصولا فلسفه تشکیل صندوق بازنشستگان کشوری چه بوده است؟ هرچند بعید است که حضرتعالی اطلاعات نداشته باشید مگر می‌ شود نماینده ای که چنین نطق دلسوزانه ای می کند فاقد اطلاعات اولیه باشد؟

این بازنشسته راه آهن عنوان کرد: جهت یادآوری مجددا بیان می کنم که فلسفه تشکیل صندوق، آن بوده که بخشی از حقوق بازنشستگان و درصد بیشتری از سازمان متبوعه (هر بازنشسته ای به اندازه 22 درصد) کسر و هر ماه به صندوقی تحت عنوان بازنشستگان کشوری واریز شود تا آنان در زمان بازنشستگی دغدغه معیشت، بهداشت و درمان و سایر موارد رفاهی و حتی زیارتی و سیاحتی نداشته باشند.

وی افزود: عقل سلیم ایجاب می کند که حقوق هرکسی هم همتراز با شاغلان آخرین پست خدمت آنها باشد که نقصانی در زندگی روزمره خود احساس نکنند.

این بازنشسته راه آهن تاکید کرد: بنابراین هرماه ثروت عظیمی به این صندوق واریز شده  که عقل سلیم حکم  می کرد متولیان این صندوق که متاسفانه صرفا از سوی دولت معین می گردید با طرح های اقتصادی این ثروت عظیم هرماهه را به چنان قدرتی می‌ رساندند که قابل قیاس با هیچ هلدینگ دیگری در کشور نباشد چنانکه در کشورهای مترقی چنین شده است که حتی دولت ها از این صندوق ها استقراض می کنند.

او افزود: ولی در کشور ما دولت ها در این سال ها پول بازنشستگان را برداشته و به جایش 185  شرکت زیانده آن هم با حقوق های نجومی به کارمندان سفارشی به صندوق بازنشستگان، غالب کرده اند.

وی گفت: اکنون بازنشستگان کشوری به جای این که طعم آسایش را حس کنند فعلا جز دغدغه حقوق کم و وضعیت بسیار ناهنجار بدون کمترین پشتیبانی از مراجعی که باید از حقوق آنها دفاع نمایند، ندارند و نمایندگان مجلس از جمله حضرتعالی جز سنگ اندازی برای خوش رقصی کاری نمی کنند.

به گزارش تین نیوز، آنچنان که شهرآرا نیوز نوشته بود، نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی، در اظهارات خود که با واکنش منفی بازنشستگاه همراه شد، گفته بود: این نوع محاسبه حقوق، فضایی را بین بازنشستگان ایجاد کرده است که آنها خود را با افراد شاغل مقایسه کنند و این در حالی است که فردی که ۲۰ سال قبل بازنشسته شده است حتی اگر مدیر هم بوده باشد الان نباید میزان دریافتی خود را با مدیران شاغل در بخش‌ های مختلف مقایسه کند.

 وی تصریح کرد: متاسفانه این رویه غلطی است که در پی متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان ایجاد شده است و اگر بخواهیم به آن دامن بزنیم یک بحران جدی برای صندوق‌ های بازنشستگی کشوری ایجاد خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: آنچه مسلم است متناسب‌ سازی حقوق بازنشستگان باید به گونه‌ ای اعمال شود که صندوق‌ ها در آینده دچار ورشکستگی نشوند تا جاییکه از توانایی لازم برای پرداخت حقوق بازنشستگان نیز برخوردار نباشند کمااینکه این اتفاق برای صندوق فولاد افتاد و الان به دلیل برخی برداشت‌ های نادرستی که از آن صورت گرفت به عنوان یکی از صندوق‌ های ورشکسته کشور دچار بحران شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    کلا مدیران انتصابی همگی در جهت نابودی سازمانهای قدم برمی دارد