| کد خبر: 251282 |

برف و یخ زدگی مانع فعالیت فرودگاه ها نشده است/ مسافران با 199 در ارتباط باشند

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بارش برف و یخ زدگی تا به این لحظه مانع فعالیت فرودگاه های کشور نشده است.

تین نیوز

معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: بارش برف و یخ زدگی تا به این لحظه مانع فعالیت فرودگاه های کشور نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ حمیدرضا سیدی روز دوشنبه در گفتگوی تلفنی با برنامه سلام خبرنگار شبکه خبر اظهار کرد: با تلاش مجاهدانه همکاران فرودگاهی، تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی هستند و در 24 ساعت گذشته یک هزار و 476 پرواز داخلی و بین المللی انجام شده است.

وی در خصوص ایجاد تاخیر احتمالی در برخی پروازها، گفت: با وجود شرایط جوی ناپایدار همه فرودگاههای کشور عملیاتی و فعال هستند اما برای رعایت الزامات هوانوردی، حفظ ایمنی و سلامت مسافران، ممکن است در برخی نقاط و به طور مثال به دلیل کاهش دید ناشی از مه، پروازها دچار تاخیر یا لغو شوند.

سیدی با اشاره به وجود دستگاههای کمک ناوبری پیشرفته در برخی فرودگاههای کشور نیز خاطرنشان کرد: دید لازم برای خلبان 5000 متر است که به واسطه دستگاه های کمک ناوبری موجود تا 800 متر نیز امکان نشست و برخاست در فرودگاههای دارای این دستگاهها فراهم است. 

مدیرعامل شرکت فرودگاهها خطاب به مسافرانی که در این ایام سفر هوایی در پیش دارند، گفت: مسافران از طریق تماس با سامانه 199 و نیز مراجعه به سایت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در جریان جزئیات آخرین وضعیت فرودگاه ها قرار بگیرند.

وی در پایان گفت: درحال حاضر هیچ مشکلی در فرودگاه ها وجود ندارد اما در صورت تغییرات جوی و کاهش دید احتمال لغو یا تاخیر پرواز وجود دارد که اطلاع رسانی این موضوع برعهده شرکت های هواپیمایی است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.