| کد خبر: 250711 |

جذب بیش از 13 هزار میلیارد ریال اعتبار از محل تسهیلات قانون بودجه در پروژه های شرکت ساخت

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه خبر داد: شرکت ساخت و توسعه در سالجاری با جذب بیش از 13000 میلیارد ریال اعتبار از محل محل بند (ز) تبصره 4 قانون بودجه سال 1401 در میان کلیه دستگاه های اجرایی دولت با اختلاف در رتبه نخست قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه خبر داد: شرکت ساخت و توسعه در سالجاری با جذب بیش از 13000 میلیارد ریال اعتبار از محل محل بند (ز) تبصره 4 قانون بودجه سال 1401 در میان کلیه دستگاه های اجرایی دولت با اختلاف در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مدیریت ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، سید جلال افتخاریان از رتبه نخست شرکت ساخت و توسعه در جذب تسهیلات ماده 56 قانون الحاق در میان دستگاه های اجرایی دولت خبر داد گفت: در راستای تامین منابع مالی تسریع و اتمام پروژه های زیرساختی حمل و نقل کشور از طریق تسهیلات لحاظ شده در قانون بودجه به استناد بند (ز) تبصره 4 قانون بودجه سال 1401 و ماده 56 قانون الحاق از ابتدای سالجاری شرکت ساخت وتوسعه موفق به اخذ 13075 میلیارد ریال اعتبار شده است.
وی همچنین تعداد پروژه های مشمول استفاده از تسهیلات ماده 56 قانون الحاق را 26 طرح اعلام کرد و گفت: از این تعداد، یک پروژه ریلی، یک پروژه آزادراهی و 24 طرح راه و بزرگراهی است.
افتخاریان راه آهن میانه- اردبیل را یکی از طرح های مهم ریلی کشور دانست و گفت: تاکنون 2 هزار میلیارد ریال از بانک رفاه کارگران و 1200 میلیارد ریال از بانک سپه به پروژه تخصیص یافته است.
وی افزود: دریافت 1500 میلیارد ریال اعتبار از بانک سینا برای عملیات اجرایی منطقه دو آزادراه تهران- شمال و همچنین بخشی از طرح های بزرگراهی مهم در کریدورهای ترانزیتی و گلوگاه های ترافیکی در سراسر کشور بخش دیگری از پروژه های مشمول دریافت تسهیلات هستند.
مدیرکل دفتر مشارکت و جذب سرمایه استفاده از این تسهیلات را موجب تسریع در عملیات اجرایی پروژه های راهسازی دانست و ادامه داد: با توجه به نرخ تورم و افزایش هزینه های اجرای پروژه، کمبود اعتبارات موجب افزایش هزینه ها و مدت زمان اجرای آنها می شود که با استفاده از این تسهیلات با کاهش مدت زمان اجرای طرح علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، عواید بهره برداری از مسیر نیز زودتر حاصل می شود و هم در توسعه یافتگی کشور نقش مستقیم دارد.
افتخاریان اظهار امیدواری کرد که با همکاری بانک های کشور در تامین منابع مالی، عملیات اجرای طرح های بیشتری با استفاده از این تسهیلات تسریع می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.