| کد خبر: 250510 |

احداث اولین جاده شارژ بی‌سیم خودرو در آلمان

برای اولین بار در آلمان، شهر بالینگن(Balingen) میزبان یک جاده شارژ بی‌سیم برای وسایل نقلیه الکتریکی عمومی و خصوصی می‌شود.

تین نیوز

برای اولین بار در آلمان، شهر بالینگن(Balingen) میزبان یک جاده شارژ بی سیم برای وسایل نقلیه الکتریکی عمومی و خصوصی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اولین پروژه جاده بی سیم عمومی آلمان از جدیدترین فناوری برتر تامین کننده شارژ بی سیم خودروهای الکتریکی درون جاده برای شارژ خودروهای برقی تجاری و مسافربری استفاده می کند.

این جاده می تواند یک اتوبوس برقی را که در حال حرکت در این مسیر است، به خوبی شارژ کند.

شرکت سازنده این فناوری موسوم به الکتریون(Electreon) یک شرکت بزرگ است که راه حل های شارژ بی سیم را برای وسایل نقلیه الکتریکی ارائه می دهد. فناوری القایی این شرکت موفق به کسب چندین جایزه شده است و یکی از سازگارترین، مقیاس پذیرترین و جذاب ترین راه ها برای شارژ بی سیم وسایل نقلیه برقی است.

این فناوری، خودروهای برقی را به صورت پویا یعنی هنگامی که در حال حرکت هستند و همچنین به صورت استاتیک یعنی در حالی که ساکن هستند، شارژ می کند تا نیاز به توسعه ظرفیت باتری ها در وسایل نقلیه برقی را کاهش دهد، اضطراب محدودیت بُرد را از بین ببرد، هزینه کلی مالکیت وسایل نقلیه برقی را کاهش دهد و خودروهای برقی را به شکل سریع و ایمن شارژ کند.

پلتفرم شارژ این شرکت موسوم به CaaS با شهرها و ناوگان های حمل و نقل برقی کار می کند تا امکان تبدیل ناوگان عمومی، تجاری و خودران به وسایل نقلیه الکتریکی را با هزینه کم و بدون وقفه فراهم کند.

شرکت الکتریون با همکاری شرکت EnBW که ارائه دهنده برتر در زمینه زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در آلمان است، یک سیستم جاده الکتریکی(ERS) به طول یک کیلومتر در امتداد یک جاده خواهد ساخت که در آن دو ایستگاه شارژ ثابت نیز تعبیه می شود.

این فناوری در دو مرحله در شهر بالینگن معرفی خواهد شد. مرحله اول، یک مسیر ۴۰۰ متری با دو ایستگاه شارژ ثابت خواهد بود و در مرحله دوم ۶۰۰ متر به طول این جاده شارژ بی سیم اضافه می شود.

این طرح پس از آزمایش موفقیت آمیز فناوری شرکت الکتریون در شهر کارلسروهه که با مشارکت شرکت EnBW انجام شد، اجرایی می شود که طی آن یک جاده شارژ بی سیم یا برقی در مرکز آموزشی شرکت EnBW در این شهر ساخته شد که در ساعات اوج مصرف به یک اتوبوس عمومی مجاور نیرو می دهد.

شرکت الکتریون ۳.۴ میلیون دلار برای انجام پروژه جدید راه اندازی زیرساخت شارژ بی سیم پویا و ثابت خود در شهر بالینگن دریافت می کند.

دکتر ماکسیمیلیان آرنولد که از طرف شرکت EnBW بر بخش پژوهشی این پروژه نظارت می کند، مشتاق اجرای به موقع این پروژه است و می گوید: اجرای این پروژه در بالینگن نشان می دهد که ما چقدر نوآور و پیوسته در حال ترویج استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در آلمان هستیم. ما رویکردی جامع داریم و می خواهیم شارژ بی سیم را از نظر فنی برای حمل و نقل عمومی آلمان مناسب سازی کنیم. کار ما همچنین شامل متقاعد کردن مقامات، اپراتورهای شبکه انرژی، اپراتورهای اتوبوس و عموم مردم و آگاه کردن آنها نسبت به این فرصت ها است.

وی افزود: ما به عنوان یک ارائه دهنده پیشروی نوآوری در زمینه زیرساخت شارژ بی سیم وسایل نقلیه الکتریکی خوشحالیم که بخشی از این پروژه امیدوار کننده با شرکایی مانند الکتریون و موسسه فناوری کارلسروهه هستیم.

دکتر آندریاس ونت، مدیرعامل الکتریون می گوید: هدف این پروژه تنها باز کردن راه شارژ بی سیم برای عموم در آلمان نیست. جنبه های مهم دیگر آن شامل توسعه و استفاده از ابزاری است که به برنامه ریزان حمل و نقل عمومی در محل نصب زیرساخت های القایی برای یک شهر یا منطقه خاص کمک می کند.

وی افزود: ما قبلاً در پروژه مشترک کارلسروهه خود با شرکت EnBW نشان داده ایم که استفاده از شارژ پویای بی سیم چقدر مؤثر، ایمن و آسان است. ما امیدواریم که این شروعی برای بسیاری از پروژه های دیگر در جاده های عمومی و خصوصی در آلمان باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.